Warianty tytułu
Języki publikacji
Abstrakty
Celem niniejszej pracy jest wskazanie elementów stereotypowego prezentowania osób starszych w reklamach i określenie, czy są to elementy nacechowane pozytywnie czy negatywnie, co umożliwi znalezienie odpowiedzi na pytanie, czy sposób prezentowania osób starszych w reklamach sprzyja powstawaniu negatywnych, czy tez pozytywnych postaw wobec starości i ludzi starszych. W pracy tej przekazy reklamowe traktowane będą jako sposób obrazowania rzeczywistości oraz narzędzie, za pomocą którego rzeczywistość jest tworzona. Przyjęto założenie, że sposób prezentowania ludzi starszych w reklamie jest, z jednej strony, zgodny z ich społecznym odbiorem, a z drugiej wpływa na postawy przyjmowane w stosunku do seniorów. (fragment tekstu)
Twórcy
autor
Bibliografia
- Albin K. Reklama - przekaz, odbiór, interpretacja,, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2002.
- Bogunia-Borowska M., Reklama jako tworzenie rzeczywistości społecznej, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków 2004.
- Kowal-Orczykowska A., W niewoli reklamy'.' Percepcja ukrytych przesłań reklamy prasowej. Oficyna Wydawnicza "Impuls", Kraków 2007.
- Kozłowska A., Reklama. Socjotechnika oddziaływania. S/koła Główna Handlowa, Oficyna Wydawnicza, Warszawa 2006.
- Kuchcińska M.. Postrzeganie ludzi starych przez dzieci i młodzież, [w:] Marzcc-Holka K. red.. Społeczeństwo. Demokracja. Edukacja. Nowe wyzwania w pracy socjalnej. Wydawnictwo Akademii Bydgoskiej, Bydgoszcz 2000.
- Miszczak E., Stereotypowy obraz człowieka starszego w Polsce. [w:] Szukalski P., Kowalewski J., red.. Starość i starzenie się jako doświadczenie jednostek i zbiorowości ludzkich, 305-311, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2006.
- Stangor Ch., Schallcr M., Stereotypy jako reprezentacje indywidualne i zbiorowe. [w:| Macrae C.N., Stangor Ch., Hewstonc M., red.. Stereotypy i uprzedzenia. Najnowsze ujęcie, 13-36, GWP, Gdańsk 1999.
- Szatrur-Jaworska B., Ludzie starzy i starość: w polityce społecznej, ASPRA, Warszawa 2000.
- Tokarz B., Postawy wobec starości i ludzi starszych, Akademia rozwoju filantropii w Polsce, Warszawa 2005.
- Wojtasik L., Tauber R.D., Szkice z teorii i praktyki reklamy, Wyższa Szkoła Hotelarstwa i Gastronomii, Poznań 2005.
- Woźniak Z., Globalizacja problemów zdrowotnych i starzenia się a rodzina, [w:] Tyszka Z. red., Współczesne rodziny polskie, ich stan i kierunek przemian, U AM, Poznań 2004.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000168333496