PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2010 | nr 11 | 16--20
Tytuł artykułu

Strategie wyborcze w marketingu politycznym

Warianty tytułu
Electoral Strategies in Political Marketing
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Konwergencja doktryn politycznych powoduje, że programy partii coraz mniej się różnią, w związku z tym wśród wyborców zanika tendencja do głosowania tematycznego, identyfikacja z partią jest także coraz słabsza. Dynamiczny rozwój marketingu daje możliwość wyróżnienia się na tle innych ugrupowań przez umiejętne stworzenie wizerunku. Istnieje kilka wymiarów tworzenia strategii wyborczych partii politycznych. Są to: profesjonalizm kampanii, baza organizacyjna, racjonalność strategii, podmiot wyboru, kształt relacji międzypartyjnych, styl prowadzenia kampanii, wybór grupy docelowej, sposób budowy list wyborczych, wykorzystanie zasobów. Nadrzędnymi zasadami planowania strategii wyborczej powinny być: spójność z doktryną i programem politycznym partii, zaplanowanie działań w czasie skuteczna implementacja strategii wśród członków sztabu wyborczego i kandydatów. (abstrakt oryginalny)
EN
Convergence of political doctrines makes the party less and less differ, therefore, disappears among voters identification with the party. The dynamic development of marketing makes it possible to distinguish itself from other groups by the skillful creation of the image. There are several ways to create the electoral strategies of political parties. They are: professionalism of the campaign, organizational base, rationality of the strategy, voter-orientation, party relationship, campaign’s style, the choice of target, construction of the electoral lists, use of resources. Principles of planning electoral strategy should be: cohesion with the doctrine and the party programme, time-planning, the effective implementation of the strategy among the members of election staff and candidates. (original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
16--20
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Opolski
Bibliografia
  • P. Butler, N. Collins, Strategic Analysis in Political Markets, "European Journal of Marketing" 1996, No. 10-11.
  • L. Cohen, A Consumers' Republic. The Politics of Mass Consumption in Postwar America, "Journal of Consumer Research" 2004, No. 31.
  • B. Dobek-Ostrowska, Profesjonalizacja kampanii wyborczych. W: Kampania wyborcza: marketingowe aspekty komunikowania politycznego, pr. zb. pod red. B. Dobek-Ostrowskiej, Wyd. Uniwersytetu Wrocławskiego, 2005, s. 18.
  • K. Korzeniowski, Psychospołeczne uwarunkowania zachowań wyborczych. W: Podstawy psychologii politycznej, pr. zb. pod red. K. Skarżyńskiej, Zysk i S-ka, Poznań 2002, s. 248.
  • Ph. Kotler, R.A. Anderson, Strategic Marketing for Nonprofit Organizations. Cyt. za.: M. Mazur, Marketing polityczny. Wyczerpujący przegląd technik i metod stosowanych w kampanii wyborczej, Wyd. Naukowe PWN, Warszawa 2002, s. 93.
  • A.K. Koźmiński, W. Piotrowski, Zarządzanie: teoria i praktyka, Warszawa 1996, s. 163.
  • J. Lees-Marshment, The Marketing Campaign. The British General Election of 2005, "Journal of Marketing Management" 2005, No. 9-10.
  • J. Lees-Marshment, The Product, Sales and Market-Oriented Party. How Labour Learnt to Market the Product, not just the Presentation, "European Journal of Marketing" 2001, No. 9-10.
  • M. Mazur, Marketing polityczny. Wyczerpujący przegląd technik i metod stosowanych w kampanii wyborczej, Wyd. Naukowe PWN, Warszawa 2002, s. 12.
  • Z.J. Pietraś, Decydowanie polityczne, Wyd. Naukowe PWN, Warszawa-Kraków 2000, s. 411.
  • M. Scammell, The Wisdom of the War Room. U.S. Campaigning and Americanization, The Joan Shorenstein Center on the Press, Politics and Public Policy, Cambridge 1997, s. 5.
  • D. Skrzypiński, Strategie partii politycznych. W: Marketing polityczny w teorii i praktyce, pr. zb. pod red. A. Jabłońskiego, L. Sobkowiaka, Wyd. Uniwersytetu Wrocławskiego, 2002, s. 126.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000168356131

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.