PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2010 | z. 100 | 103--113
Tytuł artykułu

Kwalifikatywne oceny naczelnego kierownictwa przedsiębiorstwa : wybrane zagadnienia

Warianty tytułu
Qualitative Evaluation of Corporate Top Management : Selected Issues
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Przedmiotem niniejszych badań jest poziom naczelnego kierownictwa oraz przyjęte jednocześnie założenie, że podstawą funkcjonowania wielu współczesnych przedsiębiorstw jest dążenie do równoważnego zaspokajania potrzeb ich interesariuszy oraz społeczne zaufanie, w związku z czym podlegają w znacznie większym stopniu, niż dotychczas, ocenom o charakterze jakościowym. (fragment tekstu)
EN
The evaluation of top management is crucial for the corporate growth. The dominating financial results are not to be rejected, but they are insufficient nowadays in isolation from other parameters. The research focuses on the level of top management and the assumption that the basis for numerous modern companies is a desire to simultaneously meet the needs of their stakeholders and to win social confidence. Therefore, they are subject to qualitative evaluation to a much larger extent than so far. The results of research indicate that the performance in the condition of turbulent environment requires leadership and not only administration. Managers must become leaders who define clearly how the organisation can face the challenges of the future. They must create values for the stakeholders, which requires understanding of the dynamism of the environment, processes in the organisation and their mutual interactions. One of the key factors of success in the condition of turbulent environment is the awareness of the need for the emergence of the leaders of change. At present, in the condition of turbulent environment and less or more dangerous economic crises, the role of top management should be changed, and in the opinion of the representatives, the qualitative measures of their evaluation should also be considered. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
103--113
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie
Bibliografia
  • Bloch S., Whiteley P, Zarządzanie w płaskim świecie. Budowanie relacji w dobie globalizacji, Wydawnictwo Helion, Gliwice 2008.
  • Block B. S., Hirt A. G., Foundations of Financial Management, Irwin, Homewood 1987.
  • Friedmana T., Świat jest płaski: krótka historia XXI wieku, Rebis, Poznań 2006.
  • Holmes S. E., Under Pressure: Maintaining an Effective Ethics and Compliance Program, KPMG's Fraud Survey 2009, cyt. za: http://www.directorship.com
  • Kaplan R. S., Norton D. P, Strategiczna karta wyników. Jak przełożyć strategię na działanie, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2001.
  • Key Agreed Principles to Strengthen Corporate Governance for U.S. Publicly Traded Companies, cyt. za: http://secure.nacdonline.org/ NACDKeyAgreedPrinciples.pdf
  • Kim W. C, Mauborgne R., Blue Ocean Strategy, Harvard Business School Press, 2005.
  • Lis K., Sterniczuk H., Nadzór korporacyjny, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2005.
  • Mintzberg H., Managers Not MBAs: A Hard Look at the Soft Practice of Managing and Management Development, Berrett-Koehler Publishers, Inc. San Francisco 2004.
  • Stewart T. A., Raman A. R, Toyota: czego uczy dluga droga na szczyt, Harvard Business Review, styczeń 2008 r.
  • Stieber J., What Makes the Leaders Special? cyt. za: http://www.hcgnet.com/; http://findarticles.eom/p/articles/
  • Thomas M., Miles G., Fisk P, Kompetentny CEO, Oficyna Wolters Kluwer business, Warszawa 2009.
  • http://www.amanet.org/individualsolutions/books.aspx
  • http://www.ipis.pl
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000168368317

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.