Czasopismo
Tytuł artykułu
Warianty tytułu
The Comparison of Results of the Segmentation of Households on Different Insurance Markets
Języki publikacji
Abstrakty
Segmentację rynku ubezpieczeń na podstawie preferencji klientów i nie-klientów usług i produktów ubezpieczeniowych można scharakteryzować następująco: badanie dotyczy obiektów, jest częściej badaniem współwystępowania niż zależności, zmienne są zarówno niemetryczne, jak i metryczne, a liczebność próby jest uzależniona od możliwości finansowych. W związku z powyższym do segmentacji różnych rynków ubezpieczeń gospodarstw domowych na podstawie ich preferencji zostanie wykorzystane skalowanie wielowymiarowe. W artykule segmentacja dotyczy trzech rynków ubezpieczeń gospodarstw domowych, a mianowicie ubezpieczeń majątkowych, życiowych oraz zdrowotnych. (fragment tekstu)
In the article the authors tries to verify the hypothesis that groups of customers with similar behaviour, discriminated on different insurance markets, coincide in a great degree. It means that the customer behaving rationally on the property insurance market behaves rationally also on the other insurance markets. On that account the research was conducted in two stages. In the first stage a group of rational customers was separated accordingly to the Wagner theory. In the second stage the segmentation of customers was made. This segmentation was compared to the group of rational customers. Statistical data came from the survey of 500 respondents (heads of households) conducted in 2006 in Poland. (original abstract)
Rocznik
Tom
Strony
390--398
Opis fizyczny
Twórcy
autor
- Uniwersytet Szczeciński
autor
- Uniwersytet Szczeciński
autor
- Akademia Rolnicza w Szczecinie
Bibliografia
- Batóg B., Wawrzyniak K. (2006), Identyfikacja osi w skalowaniu wielowymiarowym na przykładzie segmentacji rynku ubezpieczeniowego, [w:] Taksonomia 13, red. K. Jajuga, M. Walesiak, Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu nr 1126, AE, Wrocław, s. 372-379.
- Bąk A. (1999), Modelowanie symulacyjne wybranych algorytmów wielowymiarowej analizy porównawczej w języku C++, AE, Wrocław.
- Metody statystycznej analizy wielowymiarowej w badaniach marketingowych (2004), red. E. Gatnar, M. Walesiak, AE, Wrocław.
- Rosenbaum M., Wagner F. (2002), Versicherungsbetriebslehre, Deutsche Versicherungsakademie, Karlsruhe.
- Sokołowski A. (1995), Identyfikacja osi w skalowaniu wielowymiarowym, Taksonomia 2, AE, Wrocław, s. 97-100.
- Walesiak M. (1996), Metody analizy danych marketingowych, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
- Zaborski A. (2001), Skalowanie wielowymiarowe w badaniach marketingowych, AE, Wrocław.
- Zaborski A. (2003), Identyfikacja czynników determinujących preferencje konsumentów z wykorzystaniem analizy unfolding, [w:] Taksonomia 10, red. K. Jajuga, M. Walesiak, Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu nr 988, AE, Wrocław, s. 185-194.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000168891315