PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2010 | 3 | nr 114 Zarządzanie w praktyce | 33--42
Tytuł artykułu

Zintegrowany system zarządzania w organizacji według norm ISO

Warianty tytułu
Integrated Management System in an Organization Accordig to ISO Norms
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Zintegrowany system zarządzania pozwala jednocześnie zarządzać jakością, bezpieczeństwem i higieną pracy, realizować zarządzanie środowiskowe, względnie zarządzanie w dziedzinie odpowiedzialności społecznej lub innymi aspektami. Proces integracji jest trudny i wymaga woli zmian, determinacji oraz znacznego wysiłku od pracowników przedsiębiorstwa. Obecnie zintegrowany system zarządzania to przyszłość, ponieważ oddzielne opracowywanie, wdrażanie oraz doskonalenie poszczególnych systemów zarządzania osobno dostarcza przedsiębiorstwu dodatkowej pracy, zaangażowania, co tym samym generuje dodatkowe koszty.(abstrakt oryginalny)
EN
An integrated management system (IMS) requires combining all the internal business management practices into one system. With an integrated system, your organization becomes a unified whole, with each function aligned behind a single goal: improving the performance of the entire organization. An integrated management system allows a management team to create one structure that can help to effectively and efficiently deliver an organization’s objectives. From managing employees’ needs, to monitoring competitors’ activities, from encouraging, best practice to minimizing risks and maximizing resources, an integrated approach can help an organization achieve their objectives.(original abstract)
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
  • Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
Bibliografia
  • Białowąs P., Efektywne wdrażanie Zintegrowanych Systemów Zarządzania, "Problemy Jakości", sierpień 2006.
  • Godula T., Praktyczne podejście do integracji systemów zarządzania, "Problemy Jakości", marzec 2009.
  • Karaszewski R., Zarządzanie jakością: koncepcje, metody i narzędzia stosowane przez liderów światowego biznesu, Dom Organizatora TNOiK, Toruń 2005.
  • Karpiel Ł., Koszty i korzyści integrowania systemów zarządzania jakością w przedsiębiorstwie,Materiały III konferencji naukowej z cyklu "Jakość wyrobów w gospodarce rynkowej", AE, Kraków 2002.
  • Ketner A., Przybylak D., O próbie integracji systemów zarządzania w ABB Elta Sp. z o.o., "Problemy Jakości" 1999 nr 3.
  • Matuszak-Flejszman A., Zintegrowane systemy zarządzania, "Problemy Jakości" 1999 nr 4
  • Urbaniak M., Zarządzanie jakością. Teoria i praktyka, Difm, Warszawa 2004.
  • Wągrodzka A., Problem wdrażania systemów ISO w urzędach administracji samorządowej, "Problemy Jakości", marzec 2005.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000168903132

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.