PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2009 | numer specjalny, maj | 3--14
Tytuł artykułu

Sektor usług w Polsce : stare i nowe dylematy

Warianty tytułu
The Service Sector in Poland : Old and New Dilemmas
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Współczesna polska gospodarka przyjmuje coraz więcej znamion gospodarki usługowej. Świadczy o tym poziom wielu mierników charakteryzujących udział przedsiębiorstw prowadzących działalność usługową w procesach gospodarowania. Istotne dla dalszego rozwoju gospodarczego stają się więc szczegółowe analizy sektora usług, przede wszystkim analizy strukturalne w przekroju poszczególnych sekcji usług (nie wszystkie bowiem usługi przyczyniają się w jednakowym stopniu do dynamizowania gospodarki), a także analizy warunków funkcjonowania i dalszego rozwoju sektora. Celem artykułu jest prezentacja dylematów rozwojowych sektora usług oraz szans, jakie rozwój tego sektora stwarza w dziedzinie dynamizowania gospodarki. (fragment tekstu)
EN
The contemporary Polish economy adopts more and more signs of the service economy. This is manifested by the level of measures describing the share of service-providing enterprises in the processes of economic development. At the same time, many factors have still been slowing down development of the service sector, thus causing a weaker stimulation of the economy at the side of this sector. The objective of this article is to present development-related dilemmas of the service sector and changes occurring in this sector's structure as well as effects resulting there from for the economic growth, The grounds for analyses and assessments are set by materials of the Central Statistical Office and of other research centres. (original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Strony
3--14
Opis fizyczny
Twórcy
  • Instytut Badań Rynku, Konsumpcji i Koniunktur w Warszawie
Bibliografia
  • R. Drzazgowski, Aplikacje, bez których firmy się nie obejdą, "Gazeta Prawna" z 8.05.2008 r.
  • Działalność innowacyjna przedsiębiorstw z sektora usług w latach: 1997-1999, 2001-2003, 2004-2006, GUS, Warszawa 1999, 2003, 2006.
  • I.J. Janowska, Kapitał ludzki a struktura sektora usług, w: Zarządzanie kapitałem ludzkim w gospodarce, pod red. nauk, D. Kopycińskiej, Uniwersytet Szczeciński, Szczecin 2007.
  • L. Kuczewska, Stan i tendencje rozwoju usług biznesowych w Polsce, IRWiK, Warszawa 2006.
  • Ożywienie na rynku zewnętrznej obsługi IT, "Rzeczpospolita" z 25.03.2008 r.
  • Raporty Doing Business Banku Światowego (cyt. za: Usługi w Polsce 2002-2007, IBRKK, Warszawa 2008).
  • Rocznik Statystyczny Rzeczpospolitej Polskiej 2008, GUS, Warszawa 2008.
  • Usługi w Polsce 2002-2007, IBRKK, Warszawa 2008.
  • G. Węgrzyn, Miejsca pracy w sektorze usługowym-aktualne tendencje, w; Usługi w Polsce. Nauka, dydaktyka i praktyka wobec wyzwań przyszłości, pod red. nauk. A. Panasiuka, K. Rogozińskiego, "Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Ekonomiczne Problemy Usług" 2008, nr 20, t. 1.
  • Wskaźniki społeczeństwa informacyjnego, GUS, Warszawa 2008.
  • Wywiad z P. Wojciechowskim, prezesem zarządu PAIiIZ w "Gazecie Prawnej" z 3.12.2008 r.
  • Zagraniczne inwestycje w Polsce w 2006 roku, NBP, Warszawa 2008 (cyt. za: Usługi w Polsce 2002-2007, IBRKK, Warszawa 2008).
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000168936508

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.