PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2004 | Marketing strategiczny i relacyjny : węzłowe kierunki i metodyka badań | 15--70
Tytuł artykułu

Podstawy ogólnej metodologii badań naukowych zarządzania marketingowego

Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Autor omówił teoretyczno-metodyczne podstawy badań naukowych w dyscyplinie marketingu. Opisane zostały również systemy marketingu transakcyjnego, strategicznego i relacyjnego jako obiekty badań subdyscypliny zarządzanie marketingowe. Scharakteryzowano także metodologię badań zarządzania marketingowego.
Twórcy
Bibliografia
  • Bielecki P.: Struktura kierunkowa studiów ekonomicznych, menedżerskich i pokrewnych w szkolnictwie wyższym krajów rozwiniętych. W: Kierunki studiów ekonomicznych - stan obecny i propozycje zmian. SGH, FPiAKE i FEP, Warszawa 2002.
  • Blaug M.: Metodologia ekonomii. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1995.
  • Brilman J.: Nowoczesne koncepcje i metody zarządzania. PWE, Warszawa 2002.
  • Dietl J.: Dylematy badań współczesnego marketingu. „Marketing i Rynek" 2001, nr 3.
  • Doyle P.; Marketing wartości. Felberg SIA, Warszawa 2003.
  • Jain D.C, Maesincee S., Kotler Ph.: Marketing nie stoi w miejscu. Nowe spojrzenie na zyski, wzrost i odnowę. Agencja Wydawnicza „Placet", Warszawa 2002.
  • Kostera M.: Postmodernizm w zarządzaniu. PWE, Warszawa 1996.
  • Krzyżanowski L.J.: O podstawach kierowania organizacjami inaczej: paradygmaty, filozofia, dylematy. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1999.
  • Misiąg F.: Marketing w transformowanej gospodarce. Marketing. Przełom wieków. T. I. Red. K. Mazurek-Łopacińska i A. Styś. AE, Wrocław 2000.
  • Modele strategii marketingowych. Wybrane ujęcia paradygmatyczne i sektorowe. Red. L. Żabiński. AE, Katowice 2000.
  • Niestrój R.: Zarządzanie marketingiem. Aspekty strategiczne. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa-Kraków 1999.
  • Obłój K.: Tworzywo skutecznych strategii. Na styku starych i nowych reguł konkurencji. PWE, Warszawa 2002.
  • Obłój K.: Strategia organizacji. PWE, Warszawa 1999.
  • Orientacje marketingowe podmiotów gospodarczych. Podstawy teoretyczno-rnetodyczne, kierunki badań. Red. L. Żabiński. AE, Katowice 1999.
  • Podręcznik marketingu. Red. M.J. Thomas. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1998.
  • Przegląd popularnych koncepcji zarządzania. „Zarządzanie na Świecie" 2001, nr 1.
  • Rokita J.: Dylematy zarządzania współczesnymi przedsiębiorstwami. Dom Ekonomisty. Biuletyn Naukowo-Informacyjny Nr 1/31/2003, РТЕ, Katowice 2003.
  • Żabiński L.: Podstawy teoretyczno-metodyczne badań naukowych w dziedzinie marketingu. W: Przedsiębiorstwo - Przedsiębiorczość - Rynek. 50-lecie pracy Mariana Strużyckiego. Red. A. Skowronek-Mielczarek. SGH, Warszawa 2003.
  • Żabiński L.: Marketing a zarządzanie. O niektórych relacjach dyscyplinarnych. W: Marketing. Koncepcje, badania, zarządzanie. Red. L. Żabiński, K. Śliwińska. PWE, Warszawa 2002.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000168959891

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.