Czasopismo
Tytuł artykułu
Autorzy
Warianty tytułu
Języki publikacji
Abstrakty
Omówiono istotę benchmarkingu i jego rodzaje, a także korzyści ze stosowania benchmarkingu oraz jego organizację. Dodatkowo opisano kreowanie wartości dla klienta-turysty i ocenianie jakości usług turystycznych. Zmieniające się wymagania klientów rynku turystycznego sprawiają, że koniecznym jest poszukiwanie nowych strategii marketingowych i konkurowanie z innymi przedsiębiorstwami.
Rocznik
Strony
85--98
Opis fizyczny
Twórcy
autor
Bibliografia
- Altkorn J.: Zarządzanie wizerunkiem przedsiębiorstwa w czasie. „Marketing i Rynek" 2001, nr 6.
- Altkorn J.: Tożsamość firmy. Pojęcie, funkcje, wdrażanie. W: Tożsamość - niedoceniana wartość przedsiębiorstwa. „Firma i Rynek" nr 13.
- Brilman J.: Nowoczesne koncepcje i metody zarządzania. PWE, Warszawa 2002.
- Gale В.Т.: Management Customer Value-Creating Quality and Service that Customer Can See. The Free Press, New York 1994.
- Grudzewski W.: Benchmarking w przedsiębiorstwie. W: Przedsiębiorstwo przyszłości. Red. W. Grudzewski i I. Hejduk. Difm, Warszawa 2000.
- Kotler Ph.: Marketing. Analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola. Gebethner i Ska, Warszawa 1994.
- Martyniak Z.: Metody organizowania procesów pracy. PWE, Warszawa 1966.
- Obłój K.: Strategia organizacji. PWE, Warszawa 1999.
- Payne A.: Marketing usług. PWE, Warszawa 1997.
- Penc J.: Leksykon biznesu. Agencja Wydawnicza „Placet", Warszawa 1997.
- Rogers H.A, Slinn J. A.: Zarządzanie obiektami turystycznymi. Polska Agencja Promocji Turystyki, Warszawa 1996.
- Rogoziński K.: Nowy marketing usług. AE, Poznań 1998.
- Rokita J.: Organizacja ucząca się. AE, Katowice 2003.
- Szymura-Tyc M.: Wartość dla klienta jako podstawa przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstw. W: Marketing - przełom wieków. Paradygmaty. Zastosowania. Prace Naukowe. Red. K. Mazurek-Łopacińska, A. Styś. AE, Wrocław 2000, nr 852.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000168960319