Czasopismo
Tytuł artykułu
Autorzy
Warianty tytułu
Języki publikacji
Abstrakty
Opisano modele organizacji i jej otoczenia. Zaprezentowano model organizacji według H.J. Leavitta oraz model organizacji według L. Krzyżanowskiego. Przedstawiono ogólne podejścia teoretyczno-metodyczne w badaniach organizacji. Przeprowadzono analizę organizacji marketingu w przedsiębiorstwie prezentując wybrane podejścia i problemy badawcze.
Rocznik
Strony
139--179
Opis fizyczny
Twórcy
autor
Bibliografia
- Analiza strategiczna przedsiębiorstwa na potrzeby wyboru strategii rozwoju (za pomocą metody SWOT). Red. L. Żabiński. AE, Katowice 1997.
- Bielski M.: Organizacje: istota, struktura, procesy. UŁ, Łódź 1992.
- Blois K.: The Manufacturing/Marketing Orientation and its Information Needs. „European Journal of Marketing” 1980, Vol. 14, nr 5/6.
- Brilman J.: Nowoczesne koncepcje i metody zarządzania. PWE, Warszawa 2002.
- Galibraith J.K.: Społeczeństwo dobrobytu - państwo przemysłowe. PIW, Warszawa 1974.
- Leavitt H.J.: Applied Organization Change in Industry: Structural, Technical and Human Approaches. W: Handbook of Organization. Red. J.G. Match. Chicago 1965.
- Knecht Z.: Zarządzanie i planowanie marketingowe. C.H. Beck, Warszawa 2004.
- Kotler Ph.: Marketing. Analiza, planowanie wdrażanie i kontrola. Gebethner i Ska. Warszawa 1994.
- Kostera M.: Postmodernizm w zarządzaniu. PWE, Warszawa 1996.
- Kramer Т.: Marketing. Strategia, promocja, systemy informacyjne. Książnica, Katowice 1992.
- Krzyżanowski L.J.: O podstawach kierowania organizacjami inaczej: paradygmaty, metafory, modele, filozofia, metodologia, dylematy i trendy. PWN, Warszawa 1999.
- Mentzer J.T., Kahn K.B.: Forecasting Technique Familiarity, Satisfaction, Usage and Application. „Journal of Forecasting" 1995, nr 14.
- Morgan G.: Obrazy organizacji. PWE, Warszawa 1997.
- Morton M.S., J. Rockart: Implication of Changes in Information Technology for Corporate Strategy. Cambridge, Massachusetts: MIT Sloan School of Management. Working Paper, 1408-83.
- Mruk H.: Konflikty towarzyszące wprowadzaniu marketingu w przedsiębiorstwie. „Marketing i Rynek" 1995, nr 2 i 3.
- Mukhopadhyay S.K. i Gupta A.V.: Interface for Resolving Marketing, Manufacturing and Design Conflicts, A Conceptual Framework. „European Journal of Marketing" 1998, nr 32-1/2.
- Niestrój R.: Zarządzanie marketingiem. Aspekty strategiczne. PWN, Warszawa 1998.
- Narver J.C. i Slater S.F.: The Effect of Market Orientation on Business Profitability. „Journal of Marketing" 1990, nr 54.
- Nizińska K.: Tworzenie kultury organizacyjnej przez kadrę zarządczą jako niezbędny czynnik wprowadzenia orientacji marketingowej w przedsiębiorstwie. Materiały Konferencyjne. WSP, Zielona Góra 1996.
- Przedsiębiorstwo w gospodarce rynkowej: zarządzanie, marketing, finanse. Red. T. Bal. TNOiK, Rzeszów 1992.
- Sclesinger P.F. i inni: Projektowanie organizacyjne. PWN, Warszawa 1999.
- Schwarz H. i Davis S.: Matching Corporate Culture and Business Strategy. „Organizational Dynamics" 1981, nr 10.
- Song M. i Parry M.: R&D - Marketing Integration in Japanese High-Technology Firms: Hypotheses and Empirical Evidence. „Journal of the Academy of Marketing Science" 1993, nr 21.
- Stanek S.: Metodologia budowy komputerowych systemów wspomagania decyzji. AE, Katowice 1999.
- Szapiro T. i Matysiewicz J.: Negocjacyjne uwarunkowania sytuacji negocjacyjnych w firmie. Projekt badawczy nr 03/S/0037/96, II część. SGH, Warszawa 1996.
- Urbanowskiej-Sojkin E.: Inaczej o źródłach rynkowego niepowodzenia. „Serwis Marketing" 1996, nr 6.
- Zarządzanie strategiczne. Koncepcje - metody. Red. R. Krupski. AE, Wrocław 2003.
- Zeliaś A. i inni: Metody statystyczne. Zadania i sprawdziany. PWE, Warszawa 2002.
- Żabiński L.: Zarządzanie marketingowe. Istota, koncepcje, problematyka. AE, Katowice 1998.
- Żurawik B. i Żurawik W.: Zarządzanie marketingiem w przedsiębiorstwie. PWE, Warszawa 1996.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000168997322