PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2010 | nr 12 | 55--57
Tytuł artykułu

Konkurencyjność w sieciach dostaw : wybrane aspekty

Warianty tytułu
Competitiveness in Supply Networks
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Autor przedstawia wybrane aspekty konkurencyjności w łańcuchach dostaw. Definiuje podstawowe pojęcia, jak konkurencyjność i przewaga konkurencyjna. Stawia tezę – i równocześnie dowodzi jej poprawność – że globalizacja, informacja jako zasób czy też hiperkonkurencja wpływają na konkurencyjność oraz istniejącą przewagę konkurencyjną sieci dostaw. Poprawność postawionej tezy dowodzi na podstawie materiału teoretycznego i studium przypadków.
EN
The author presents selected aspects of competitiveness in supply chains. He defines basic concepts connected with competitiveness and a competitive advantage. He turns attention to the ubiquitous networking (networks in economy). The thesis is put forward that globalization, information as a resource and hypercompetitiveness affect competitiveness and the existing competitive advantage in supply chains. The truthfulness of the thesis may be proven by the analysis and synthesis of the theoretical material and case studies from economy. The author refers to specific case studies of global and local actions. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
55--57
Opis fizyczny
Twórcy
  • Wyższa Szkoła Logistyki w Poznaniu
Bibliografia
  • C.M. Christensen, The Past and Future of Competitive Advantage, "MIT Sloan Management Review" 2001, winter, s. 109.
  • M. Christopher, Logistyka i zarządzanie łańcuchem dostaw, wyd. II, Polskie Centrum Doradztwa Logistycznego, Warszawa 2000, s. 17.
  • Globalizacja. Mechanizmy i wyzwania, pod red. B. Liberskiej, PWE, Warszawa 2002, s. 17.
  • M. Gorynia, B. Jankowska, Klastry a międzynarodowa konkurencyjność i internacjonalizacja przedsiębiorstwa, Difin, Warszawa 2008, s. 51.
  • Konkurencyjność przedsiębiorstw - nowe podejście, pod red. E. Skawińskiej, Wyd. Naukowe PWN, Warszawa-Poznań 2002, s. 7.
  • J.J. Lambin, Strategiczne zarządzanie marketingowe. Wyd. Naukowe PWN, Warszawa 2001, s. 286-287.
  • K. Obłój, Logika przewagi konkurencyjnej, "Przegląd Organizacji" 2001, nr 9, s. 3.
  • H. Simon, Tajemniczy mistrzowie. Studia przypadków, czyli czego można się nauczyć od 500 najlepszych na świecie nieznanych firm, Wyd. Naukowe PWN, Warszawa 1999, s. 137.
  • Społeczeństwo informacyjne, pod red. J. Papieńskiej-Kacperek, PWN, Warszawa 2008, s. 17.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000169067179

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.