PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2008 | 15 | nr 7 (1207) Klasyfikacja i analiza danych - teoria i zastosowania | 493--501
Tytuł artykułu

Model analizy conjoint w ocenie oferty ubezpieczeń od ryzyka do kredytu hipotecznego

Warianty tytułu
Model of Conjoint Analysis in the Evaluation of the Offer of Risk Insurance to Mortgage Credit
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Artykuł zawiera wyniki badań przeprowadzonych na podstawie metody doboru kwotowo-losowego klientów Banku Zachodniego WBK, którzy spełniali kryterium rekrutacyjne, jakim było m.in. wiedza na temat kredytów hipotecznych. Celem badań było określenie poziomu atrakcyjności ofert ubezpieczeń od ryzyka kredytu hipotecznego. Do osiągnięcia tego celu posłużono się wielowymiarowym modelem conjoint.
EN
Hereby article has been written on the ground of research results carried out within the quota sample consisting of Bank Zachodni WBK customers. The goal of research was to determine the attraction level and the point of view from prospective and actual customers in the sphere of particular insurance packages associated with risk in repayment mortgage. In order to attain this goal the authors used multidimensional model of conjoint analysis. This model has allowed to establish and explain complete utility banking product by comparison with its partial utility. Attributes concerning particular offers being presented before and assessed by respondents were targeted with the purpose of getting the best of their preferences arrangement to offers and attributes. (original abstract)
Twórcy
autor
  • Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
  • Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
Bibliografia
  • Bąk A. (2005), Przykłady zastosowań metod dekompozycyjnych w badaniach marketingowych, [w:] Zastosowanie metod ilościowych, Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, AE, Wrocław, s. 27-41.
  • Churchill G., Iacobucci D. (2002), Marketing Research, Methodological Foundations, 8th Ed., Har- court Publishing, London, s. 748.
  • Green P.E., Srinivasan V. (1990), Conjoint Analysis in Marketing: New Developments with Implications for Research and Practice, „Journal of Marketing", October, 54, s. 3-19.
  • Green P.E., Rao V.R. (1971), Conjoint Measurement for Quantifying Judgmental Data, „Journal of Marketing Research", vol. VIII, August, s. 355-363.
  • Hair J., Anderson R, Tatham R., Black W. (1998), Multivariate Data Analysis, 5th Ed. Prentice-Hall International., Upper Saddle River, New Jersey, s. 392.
  • Sudman S., Blair E. (1998), Marketing Research, McGraw-Hill, Boston, s. 229-230.
  • Walesiak M., Bąk A. (2000), Conjoint analysis w badaniach marketingowych, AE, Wrocław.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000169079082

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.