PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2010 | nr 12 | 2--8
Tytuł artykułu

CSR a kultura organizacyjna

Warianty tytułu
CSR Versus Organizational Culture
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Realizacja programów CSR staje się trwałym elementem zarządzania we współczesnym biznesie. Dla organizacji oznacza to obowiązek zakorzenienia CSR nie tylko w strategii, procesach i strukturach, ale także w wartościach i artefaktach kultury organizacyjnej oraz kompetencjach pracowników. W artykule przedstawiono przykłady firm, które włączyły społeczną odpowiedzialność biznesu do swojej działalności.
EN
The implementation of CSR programs become a permanent part of management in contemporary business. For organizations it means an obligation to incorporate social responsibility into the strategy, processes and structure, as also in the values and artifacts of organizational culture and competencies of employees. This is even more important that this process raises many dilemmas and resistance in the employees’ and managers’ behavior. The article shows some examples of the relationship between corporate social responsibility and organizational culture, both at the level of cultural values and concrete actions. (original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
2--8
Opis fizyczny
Twórcy
  • Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Bibliografia
  • G. Aniszewska, Strategie integracji firm w fuzjach i przejęciach, Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa 2004.
  • D. Bielak, S. Bonini, J. Oppenheim, CEOs on Strategy and Social Issues, "The McKinsey Quarterly. Web Exclusive" 2007, October.
  • S. Bonini, L. Mendoga, J. Oppenheim, When Social Issues Become Strategic, "The McKinsey Quarterly" 2006, No. 2.
  • P. Griseri, N. Seppala, Business Ethics and Corporate Social Responsibility, South-Western CENGAGE Learning 2010.
  • R. Harbold, Inside Microsoft. Balancing Creativity and Discipline, "Harvard Business Review" 2001, January.
  • Harvard Business Review Polska Brief 2006.
  • I. Kuraszko, S. Augustyniak, 15 polskich przykładów społecznej odpowiedzialności biznesu, Forum Odpowiedzialnego Biznesu, Warszawa 2009.
  • M. Porter, M. Kramer, Strategy & Society, "Harvard Business Review" 2006, December.
  • A. Radomska, J. Sosnowska, Bank przyjazny matkom, "Harvard Business Review Polska. Odpowiedzialny Biznes" 2008.
  • N. Smith, G. Lenssen, Odpowiedzialność biznesu. Teoria i praktyka, Studio Emka, Warszawa 2009.
  • A. Tyszkiewicz, Corporate Social Responsibility - wybór czy konieczność? W: Sztuka Public Relations. Z doświadczeń polskich praktyków, Związek Firm Public Relations, Warszawa 2006.
  • P. Wrabec, Ekościema, "Polityka" 2009, nr 28.
  • www.microsoft.com
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000169144752

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.