PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2010 | 18 | nr 5 | 61--74
Tytuł artykułu

Wykorzystanie stron internetowych przez polskich eksporterów z wybranych branż wysokich, średnich i niskich technologii

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
How Polish Exporters in Given Sectors of Low, Medium and High Technology Use Websites
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Niniejszy tekst przedstawia wyniki uzyskane w badaniu ankietowym przeprowadzonym w okresie październik 2009 - styczeń 2010 roku w ramach projektu Przedsiębiorczość międzynarodowa w Polsce. W badaniu ankietowym zbadano cechy stron internetowych polskich eksporterów z branż niskich, średnich i wysokich technologii sektora produkcji. W wyniku badania uzyskano wyniki wskazujące na to, że polscy eksporterzy z tych branż stosują raczej defensywną strategię wykorzystywania potencjału technologii internetowych, koncentrując się zasadniczo na dostarczaniu ogólnych informacji na swój temat a w niewielkim stopniu wykorzystując możliwości interakcyjne internetu, oraz wspomagania transakcji czy wspomagania procesów w działalności międzynarodowej. (abstrakt oryginalny)
EN
This paper presents the results of the survey conducted during October 2009 - January 2010 as a part of the research project "International Entrepreneurship in Poland". The survey examined the characteristics of web pages of Polish exporters in the sectors of low, medium and high technology. The study obtained results indicating that Polish exporters in these industries use more defensive strategy to exploit the potential of internet technology, focusing principally on providing general information about themselves and little possibility of using the Internet interactively, and to support transactions or processes to assist in international business. (original abstract)
Rocznik
Tom
18
Numer
Strony
61--74
Opis fizyczny
Twórcy
  • Akademia Leona Koźmińskiego w Warszawie
Bibliografia
  • Abouzeedan A., M. Busler (2006) Information Technology (IT) and Small and Medium-sized Enterprises (SMEs) management: the concept of ,,Firm Impact Sphere". Global Business Review, No. 7(2), s. 243-257.
  • Bayo-Moriones A., F. Lera-Lopez (2007) A firm-level analysis of determinants of ICT adoption in Spain. Technovation, No. 25, s. 352-366.
  • Cieślik J., E. Kąciak (2008) The Speed of Internationalization of Entrepreneurial Start-ups in a Transition Environment. Proceedings of the 34th European International Business Academy (EIBA) Annual Conference, Tallin, Estonia, grudzień 2008.
  • Clarke G.R.G. (2008) Has the internet increased exports for firms from low and middle-income countries? Information Economics and Policy, Vol. 20(1), s. 16-37.
  • Dou W., U. Nielsen, Ch.M. Tan (2002) Using Corporate Websites for Export Marketing. Journal of Advertising Research, Vol. 9-10, s. 105-115.
  • Friedman Th.L. (2006) Świat jest płaski. Krótka historia XXI wieku. Poznań: Dom Wydawniczy Rebis.
  • Kim D. (2003) The internationalisation of US Internet portals: does it fit the process models of internationalisation? Marketing Intelligence and Planning, Vol. 21(1), s. 23-36.
  • Korchak R., R. Rodman (2001) E-Business adoption among US small manufacturers and the role of manufacturing extension. Economic Development Review, Vol. 20(5).
  • Levenburg N.M., Th.V. Schwarz, J. Motwani (2005) Understanding adoption of internet technologies among SMEs. Journal of Small Business Strategy, Vol. 16(1), s. 51-69.
  • Mitra S. (2005) Information Technology as an enabler of growth in firms: an empirical assessment. Journal of Management Information System 22(2), s. 279-300.
  • Morgan-Thomas A., S. Bridgewater (2004) Internet and exporting: determinants of success in virtual export channels. International Marketing Review, Vol 21 (4-5), s. 393-408.
  • Morgan-Thomas A., M.V. Jones, J. Junzhe (2008) Global Online Entrepreneurship: what do we know after over a decade (1997-2008) of scientific enquiry? Proceedings of the 34th European International Business Academy (EIBA) Annual Conference, Tallin, Estonia, grudzień 2008.
  • Nantel J., E. Glaser (2008) The impact of language and culture on perceived website usability, Journal of Engineering and Technology Management, Vol. 25(1/2), s. 112-122.
  • Pelton L.E., D. Strutton, J.R. Lumpkin (2002) Marketing Channels. A Relationship Management Approach. Boston, MA: McGraw-Hill Irwin.
  • Saban K.A., S.E. Rau (2005) The Functionality of Websites as Export Marketing Channels for Small and Medium Enterprises. Electronic Markets, Vol. 15(2), s. 128-135.
  • Servais P., T.K. Madsen, E.S. Rasmussen (2006) Small Manufacturing Firms Involvement in International E-business Activities. International Marketing Research, vol. 17, s. 297-317.
  • Yamin M., R.R. Sinkovics (2006) Online internationalization, psychic distance reduction and the virtuality trap. International Business Review, Vol. 15(4), s. 339-360.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000169153133

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.