PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2009 | nr 4/1 | 129--137
Tytuł artykułu

Cele i mierniki perspektywy procesów wewnętrznych w strategicznej karcie wyników

Autorzy
Warianty tytułu
The Objectives and Measures of Internal Process Perspective in the Balanced Scorecard
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem niniejszego artykułu jest przedstawienie celów i mierników perspektywy procesów wewnętrznych w strategicznej karcie wyników. W pierwszej części artykułu autor przedstawił teoretyczne aspekty identyfikacji procesów, podał definicje i klasyfikacje procesów prezentowane w literaturze przedmiotu. Druga część poświęcona została prezentacji celów i mierników działań perspektywy procesowej strategicznej karty wyników pogrupowane w cztery grupy procesów: innowacyjne, operacyjne, posprzedażne i prawno-socjalne. (abstrakt oryginalny)
EN
The aim of the article is to present objectives and measures of internal process perspective in the balanced scorecard. In the first part of the article, theoretical aspects of processes identification, definitions and processes qualification presented in literature, are presented. The second part presented objectives and measures activities of internal process perspective in the balanced scorecard. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
129--137
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Gdański
Bibliografia
  • Armistead C., Rowland P. (1996), Managing Business Processes. Wiley & Sons, Chichester
  • Blaik P. (2001), Logistyka. Koncepcja zintegrowanego zarządzania. PWE, Warszawa
  • Hammer M., Champy J. (1996), Reengineering w przedsiębiorstwie. Neumann Management Institute
  • Kapłan R.S., Cooper R. (2001), Strategiczna karta wyników. Jak przełożyć strategię na działanie. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa
  • Kapłan R.S. i Cooper R. (2000), Zarządzanie kosztami i efektywnością. Dom Wydawniczy ABC, Kraków
  • Kaplan R.S., Norton D.P. (2004), Strategy Maps. Converting Intangible Assets into Tangible Outcomes, Harvard Business School Press
  • Managenelli R., Klein M. (1998), Reeingineering. Metoda usprawniania organizacji. PWE, Warszawa
  • Miiller R., Rupper P. (2000), Process Reengineering. Wydawnictwo Astrum, Wrocław
  • Porter M. (l 985), Competitive Advantage. Free Press, New York
  • Rachunkowość zarządcza i rachunek kosztów w systemie informacyjnym przedsiębiorstwa (2006), praca zbiorowa pod redakcją A. Karmańskiej, DIFIN, Warszawa
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000169273263

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.