PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2007 | nr 1(10) | 253--270
Tytuł artykułu

Uwagi o kształceniu matematycznym studentów kierunków ekonomicznych

Autorzy
Warianty tytułu
General Remarks about Mathematical Education of Students of Economics
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W niniejszym artykule zwraca się uwagę na rolę, jaką odgrywa edukacja matematyczna studentów kierunków ekonomicznych w przygotowaniu ich do studiowania przedmiotów ekonomicznych oraz przyszłej pracy zawodowej. W części wstępnej zaprezentowano poglądy wybranych filozofów i ekonomistów na temat znaczenia matematyki w rozwoju nauk, w szczególności - ekonomii. Następnie, w oparciu o teorię dydaktyki matematyki oraz badania i przemyślenia własne, przedstawiono cele kształcenia matematycznego, sygnalizując jednocześnie problemy związane z ich realizacją. (abstrakt oryginalny)
EN
This article puts emphasis on the role played by teaching mathematics to students of economics department while preparing them for studying economics subjects and their professional work. In the introduction the views of some selected philosophers and economists on the importance of teaching mathematics in the development of science in particular economics are shown. Then on the basis of didactic theory of mathematics, research and individual reflections the aims of teaching mathematics are introduced signalling the problems of their realization. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
253--270
Opis fizyczny
Twórcy
  • Małopolska Wyższa Szkoła Ekonomiczna w Tarnowie
Bibliografia
  • Blaug M. 1995. Metodologia ekonomii. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN ISBN 83-01-11647-1.
  • Blaug M. 2000. Teoria ekonomii. Ujęcie retrospektywne. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. ISBN 83-01-13143-8
  • Chiang A.C. 1994. Podstawy ekonomii matematycznej. Warszawa: PWE. ISBN 83-208-0942-8.
  • Kemeny J.G. 1967. Nauka w oczach filozofa. Warszawa: PWN.
  • Krygowska Z. 1977a. Zarys dydaktyki matematyki cz.2. Warszawa: WSiP.
  • Krygowska Z. 1977b. Zarys dydaktyki matematyki cz.3. Warszawa: WSiP.
  • Krygowska Z. 1981. Koncepcje powszechnego matematycznego kształcenia w reformach programów szkolnych z lat 1960-80. Kraków: Wydawnictwo Naukowe WSP.
  • Krygowska Z. 2003. Elementy aktywności matematycznej, które powinny odgrywać znaczącą rolą w matematyce dla wszystkich. (Przedruk z "Dydaktyki Matematyki". Nr 6, 1986). W: Materiały do studiowania dydaktyki matematyki pod red. dr J. Żabowskiego. Tom I: Prace Prof. dr Anny Zofii Krygowskiej. Płock: Szkoła Wyższa im. Pawła Włodkowica w Płocku. ISBN 83-88193-87-2.
  • Landreth H., Colander D. C. 1998. Historia myśli ekonomicznej. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. ISBN 83-01-12397-4.
  • Lewowicki T. 1988. Proces kształcenia w szkole wyższej. Warszawa: PWN.
  • Mayer T. 1996. Prawda kontra precyzja w ekonomii. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. ISBN 83-01-12083-5.
  • Milewski R. (red.). 2002. Podstawy ekonomii. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. ISBN 83-01-13010-5.
  • Pardała A. 2006. Współczesne tendencje w podstawach matematyki dla ekonomistów. W: Edukacja matematyczna na studiach ekonomicznych. Pod red. nauk. G. Lipińskiego. Kielce Wydawnictwo Wyższej Szkoły Ekonomii i Administracji im. Prof. Edwarda Lipińskiego, s. 51-62. ISBN 83-60056-056-4.
  • Paulos J.A. 1999. Analfabetyzm matematyczny i jego skutki. Gdańsk: GWO. ISBN 83-85694-84-6.
  • Schwartz J.T. 1983. Matematyka jako narzędzie do wyjaśniania zjawisk ekonomicznych. W: Matematyka współczesna - dwanaście esejów. Pod red. L.A. Steena. Warszawa: WNT.
  • Siwek H. 2005. Dydaktyka matematyki. Teoria i zastosowania w matematyce szkolnej. Warszawa: WSiP. ISBN 83-02-09303-3.
  • Steen L. A. 1983. Matematyka dzisiaj. W: Matematyka współczesna - dwanaście esejów. Pod red. L.A. Steena. Warszawa: WNT.
  • Steinhaus H. 1989. Kalejdoskop matematyczny. Warszawa: WSiP.
  • Turnau S. 1990. Wykłady o nauczaniu matematyki. Warszawa: PWN. ISBN 83-01-09520-2.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000169294348

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.