PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2011 | nr 3 | 62--65
Tytuł artykułu

System zarządzania jakością a system społeczny organizacji

Autorzy
Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Artykuł omawia społeczne problemy doskonalenia systemów zarządzania jakością z uwzględnieniem trzech kolejnych etapów: wdrażania systemu, jego utrzymania i doskonalenia. Autor wskazuje na kluczowe bariery i ograniczenia społeczne, na jakie napotykają pracownicy odpowiedzialni za zarządzanie jakością. (abstrakt oryginalny)
EN
The article presents social issues related to the improvement of quality management systems with regard to the three consecutive stages: a system's implementation, maintenance and improvement. The author indicates key barriers and social limitations faced by employees responsible for quality management. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
62--65
Opis fizyczny
Twórcy
autor
  • Uniwersytet Jagielloński w Krakowie
Bibliografia
  • [1] BOLINO M.C., TURNLEY W.H., Going the Extra Mile: Cultivating and Managing Employee Citizenship Behavior, "Academy of Management Executive" 2002, vol. 17, no. 3.
  • [2] BORKOWSKI J., DYRDA M" KANARSKI L., ROKICKI B., Człowiek w organizacji. Podręczny słownik psychologii zarzqdzania i dziedzin pokrewnych, Dom Wydawniczy Elipsa, Warszawa 2001.
  • [3] BOU J.G., BELTRAN I., Total Quality Management, High-Commitment Human Resource Strategy and Firm Performance: An Empirical Study, "Total Quality Management & Business Excellence" 2005, vol. 16, no. 1.
  • [4] CZAJKA S., SZTUMSKI J., Zarys socjologii przemysłu, Zaklad Narodowy im. Ossolińskich - Wydawnictwo, Wroclaw 1987.
  • [5] DALE B.G., LASCELLES D.M., Total Quality Management Adoption: Revisiting the Levels, "TQM Magazine" 1997, vol. 9, no. 6.
  • [6] GUILLEN M., GONZALEZ T.F., The Ethical Dimensions of Managerial Leadership: Two Illustrative Case Studies in TQM, "Journal of Business Ethics" 2001, vol. 34, no. 3-4.
  • [7] HILL E, HUQ R., Employee Empowerment: Conceptualizations, Aims and Outcomes, "Total Quality Management & Business Excellence" 2004, vol. 15, no. 8.
  • [8] ISO 9001:2008, Quality Management Systems - Requirements.
  • [9] JIANG J., KLEIN G., WANG E.T.G, Relationship of Skill Expectation Gap Between IS Employee and Their Managers with User Satisfaction, information Resources Management Journal" 2007, vol. 20, no. 2.
  • [10] JUN M., CAI S., SHIN H., TQM Practice in Maquiladora: Antecedents of Employee Satisfaction and Loyalty, ..Journal of Operations Management" 2006, vol. 24, no. 6.
  • [11] MARTINEZ-COSTA M., MARTINEZ-LORENTE A.R., CHOI T.Y., Simultaneous Consideration of TQM and ISO 9000 on Performance and Motivation: An Empirical Study of Spanish Companies, "International Journal of Production Economics" 2008, vol. 113, no. 1.
  • [12] MESBAHUDDIN P., HIMANGSHU D., ANUPAM CH., The Impact of Top Management Commitment on Total Quality Management Practice: An Exploratory Study in the Thai Garment Industry, "Global Journal of Flexible Systems Management" 2007, vol. 8, no. 1-2.
  • [13] SCHMIDT S.W., Employee Demographics and Job Training Satisfaction: The Relationship Between Dimensions of Diversity and Satisfaction with Job Training, "Human Resource Development International" 2009, vol. 12, no. 3.
  • [14] SOLTANI I., Top Management: A Threat or an Opportunity to TQM?, "Total Quality Management & Business Excellence" 2005, vol. 16, no. 4.
  • [15] SVENSSON G., WOOD G, Corporate Ethics in TQM: Management Versus Employee Expectation and Perception, "TQM Magazine" 2005, vol. 17, no. 2.
  • [16] The ISO Survey 2009 (www.iso.ch - data odczytu:15.10.2010).
  • [17] TUROWSKI J., Socjologia. Małe struktury społeczne, Towarzystwo Naukowe KUL, Lublin 1993.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000169455238

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.