PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2011 | nr 2 | 2--7
Tytuł artykułu

Proces zarządzania obsługą klienta w łańcuchu dostaw

Autorzy
Warianty tytułu
The Customer Service Management Process in the Supply Chain
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Podejście procesowe w zarządzaniu łańcuchem dostaw uznaje się za nowoczesne i poleca do wdrożenia. Koncepcja organizacji procesowej opiera się na: wysoko kwalifikowanej pracy zespołu, który motywuje pozostałych zatrudnionych do maksymalnego wysiłku przy wykonywaniu zadań procesowych oraz podniesieniu produktywności bardziej w rezultacie zarządzania procesami niż funkcjami i dzięki zintegrowanej logistyce. Integrację łańcucha wspomaga szybkie dzielenie się dokładną informacją, a zastosowane w tym celu nowoczesne technologie informacyjne mają przy okazji eliminować hierarchię organizacyjną. Podejście procesowe w zarządzaniu łańcuchem dostaw ma zatem teoretycznie wiele zalet, jednak jego organizowanie w praktyce nie jest proste. Artykuł ma na celu wskazanie na problemy związane z nadaniem procesom biznesowym odpowiednich form organizacyjnych, umożliwiających ich prawidłową realizację w praktyce. (abstrakt oryginalny)
EN
The aim of this article is to present and discuss the customer service as the supply chain management process based on Lambert’s and others authors conception and proactive role customer service management process team. The main organizational problems connected with realization of business processes in the enterprises are also presented. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
2--7
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach
Bibliografia
  • P. Blaik, Logistyka, PWE, Warszawa 2010.
  • D.J. Bowersox, D.J. Closs, M. Bixby Cooper, Supply Chain Logisttics Management, McGraw-Hill, International Edition, 2007.
  • Handbook of Global Supply Chain Management. J.T. Mentzer, M.B. Myers, Th.P. Stank (eds.), Sage Publications, 2007.
  • P. Hanus, M. Kasperek, D. Kempny, K. Niestrój, Kierunki rozwoju obsługi logistycznej, UE, Katowice 2010.
  • J. Mangan. Ch. Lawani, T. Butcher, Global Logistics and Supply Chain Management, John Wiley& Sons, Ltd., 2008.
  • M. Sołtysik. A. Świerczek, Podstawy zarządzania łańcuchami dostaw, AE. Katowice 2009.
  • Supply Chain Management. Process, Partnerships, Performance, 3rd edition, D.M. Lambert (ed.), SCMI, Sarasota, Florida 2008.
  • B. Śliwczyński, Zarządzanie procesami biznesowymi w łańcuchu dostaw wspomagane narzędziami elektronicznej gospodarki, www.logforum.net, 2005, zeszyt 1.
  • J. Witkowski, Modele struktur organizacyjnych w logistyce i zarządzaniu łańcuchami dostaw, "Gospodarka Materiałowa i Logistyka" 2009, nr 6.
  • publib.boulder.ibm.com
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000169554033

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.