PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2009 | nr 8 | 131--143
Tytuł artykułu

Kompetencje pracownicze w organizacji uczącej się

Warianty tytułu
Employee Competence in a Learning Organization
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W artykule przedstawiono model organizacji uczącej się na przykładzie małego biznesu. W tego typu organizacjach kapitał ludzki jest kluczowym czynnikiem sukcesu i jednocześnie siłą napędową potencjału intelektualnego i rozwojowego, który sprawia, że firma staje się bardziej kreatywna i otwarta na nowe sposoby myślenia o zarządzaniu i prowadzeniu biznesu. Praca pokazuje także, że nawet mikroprzedsiębiorstwa i małe przedsiębiorstwa mogą odnieść sukces na tynku, jeśli inwestują w rozwój pracowników. Słowa kluczowe: model organizacji uczącej się, organizacja ucząca się, potencjał intelektualny i rozwojowy, zarządzanie wiedzą. (abstrakt oryginalny)
EN
The study shows the model of a learning organization as exemplified by a small business. In this kind of organization human resources are the key success factors and the "driving force" for intellectual and developmental potential that makes companies more creative and open to new ways of thinking about running and managing a business. This report shows that even micro and small enterprises can operate successfully successful on the market when they invest in knowledge development. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
131--143
Opis fizyczny
Twórcy
  • Wyższa Szkoła Bankowa w Toruniu
Bibliografia
  • Armstrong M., Zarządzanie zasobami ludzkimi. Kraków: Oficyna Ekonomiczna, Dom Wydawniczy ABC, 2000. ISBN 83-88597-00-0.
  • Dzieńdziora J., Smolarek M., Organizacje uczące się na przykładzie małej firmy. W: Engelhardt J., Brojak-Trzaskowska M., Porada-Rochoń M. (red.), Nowoczesne przedsiębiorstwo. Szczecin: Wydaw. Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, 2009. Seria: Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, Ekonomiczne Problemy Usług, nr 44.
  • Engelhardt J., Brojak-Trzaskowska M., Porada-Rochoń M. (red.), Nowoczesne przedsiębiorstwo. Szczecin: Wydaw. Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, 2009. Seria: Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, Ekonomiczne Problemy Usług, nr 44.
  • Fahey L., Competitors. New York: J. Wiley & Sons, 1999.
  • Fahey L., Randall R., Learning from the Future. Competitive Foresight Scenarios. New York: John Wiley & Sons, Incorpo, 1997.
  • Jashapara A., Zarządzanie wiedzą- Warszawa: PWE, 2006. ISBN 83-208-1631-9.
  • Juchnowicz M., Motywowanie do rozwoju. W: Rybak M. (red.), Zarządzanie kapitałem w przedsiębiorstwie. Warszawa: SGH, 2000. Seria: Monografie i opracowania, nr 470.
  • Kolasińska E., Polityka personalna w przedsiębiorstwie przyszłości. Ekonomika i Organizacja Przedsiębiorstwa 2003, nr 2.
  • Mikuła B., Ziębicki B., Metodologiczne aspekty procesów organizacyjnego uczenia się. Problemy Jakości 2001, nr 3.
  • Mikuła B., Ziębicki B., Zmieniające się przedsiębiorstwo w zmieniającej się politycznie Europie. Kraków: Wydaw. Informacji Ekonomicznej, 2001. ISBN 83-911343-4-2.
  • Nonaka L, Takeuchi H., Kreowanie wiedzy w organizacji. Warszawa: Wydaw. Poltext, 1995. ISBN 83-86890-99-1
  • Pedler M., Aspinwall K., Przedsiębiorstwo uczące się. Warszawa: Wydaw. PETIT, 1999. ISBN 83-85292-25-X.
  • Pedler M. J., Burgoyne J. G., Boydell T. H., The learning Company: A Strategy for Sustainable Development. Maidenhead: McGraw-Hill, 1997.
  • Penc J., Zarządzanie w nowej ekonomii. Przegląd Organizacji 2001, nr 11.
  • Senge P. M., Piąta dyscyplina. Teoria i praktyka organizacji uczących się. Warszawa: Dom Wydawniczy ABC, 2000. ISBN 83-87916-11-0.
  • Zimniewicz K., Współczesne koncepcje i metody zarządzania. Warszawa: PWE, 1999. ISBN 83-208-1190-2.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000169626691

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.