PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2011 | nr 156 Społeczna odpowiedzialność organizacji : metodyka, narzędzia, ocena | 117--125
Tytuł artykułu

Komunikowanie o społecznej odpowiedzialności między przedsiębiorstwem a interesariuszem

Autorzy
Warianty tytułu
Communication on Corporate Social Responsibility between the Company and Stakeholders
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw (CSR) coraz rzadziej traktowana jest jako koncepcja dyskusyjna, do której trzeba przekonywać. Obecnie nadrzędnym problemem staje się sposób wdrażania i rozwijania CSR w praktyce zarządzania. Wśród wielu czynników sukcesu decydujących o właściwym rozumieniu i praktycznym stosowaniu koncepcji znajduje się komunikowanie o społecznej odpowiedzialności. Celem artykułu jest zaprezentowanie różnych kanałów informowania oraz przykładowego podejścia strategicznego do komunikowania o społecznej odpowiedzialności ze szczególnym uwzględnieniem roli interesariuszy.(abstrakt oryginalny)
EN
Corporate Social Responsibility is less and less often treated as a debatable concept which needs to be convinced. Currently, the overriding issue is how to develop it and implement into the managerial practice. Communication is one of key elements of success for a proper understanding and practical application of Corporate Social Responsibility concept. The purpose of the article is to introduce the issue of communication about Corporate Social Responsibility in the light of stakeholders relationship management.(original abstract)
Twórcy
  • Uniwersytet Łódzki
Bibliografia
  • Carroll A.B., A three-dimensional conceptual model o f corporate performance, "Academy of Management Review'' 1979, Vol. 4, No. 4, s. 497-505.
  • Count Me in. The Readers' Take on Sustainability Reporting, KPMG, SustainAbility, www.globalreporting.org.
  • Ellerup A., Nielsen A., Thomsen Ch., Investigating CSR communication in SMEs: A case study among Danish middle managers, "Business Ethics: A European Review" 2009, Vol. 18, No. 1, s. 83-93.
  • Freeman R.E., Strategic Management. A Stakeholder Approach, Pitman, Boston, 1984.
  • Global Reporting Initiative, www.globalreporting.org.
  • Głuszek E., CSR jako sfera ryzyka reputacyjnego, [w:] Z. Pisz, M. Rojek-Nowosielska (red.). Społeczna odpowiedzialność organizacji. Perspektywa badawcza i wyzwania praktyczne, Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu nr 100, UE, Wrocław 2010.
  • Hersch M.A., Whistleblowers - heroes or traitors? Individual and collective responsibility for ethical behaviour, "Annual Reviews in Control" 2002, Vol. 26, s. 243-262.
  • Kozakiewicz M., Greszta M., Komunikacja społecznego zaangażowania firm na stronach internetowych - wyniki trzech lat badania Indeksu BI-NGO a zmiany w relacjach biznes-NGO w Polsce, Instytut BI-NGO, Łódź 2009.
  • Mamantov C., The engine behind employee communication success. CSR provides a valuable way to achieve your employee engagement goals, "Communication World" 2009.
  • Miceli M.P., Near J.P., Blowing the Whistle. The Organizational & Legal Implications for Companies and Employees, Macmillan, New' York 1992.
  • Morsing M., Corporate Social Responsibility as strategic auto-communication: On the role of external stakeholders for member identification, "Business Ethics: A European Review" 2006, Vol. 15, No. 2.
  • Morsing M., Schultz M., Corporate Social Responsibility communication: Stakeholder information, response and involvement strategies, "Business Ethics: A European Review'" 2006, Vol. 15, No. 4, s. 323-338.
  • Podnar K. Communicating Corporate Social Responsibility, "Journal of Marketing Communications" 2008, Vol. 14, No. 2, s. 75-81.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000169636947

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.