PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2010 | nr 822 | 59--76
Tytuł artykułu

Eksploatacja obiektu hotelowego na przykładzie hotelu "Copernicus" w Krakowie

Warianty tytułu
The Use of a Hotel - The Example of Cracow's Hotel "Copernicus"
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem artykułu jest przedstawienie podstawowych problemów eksploatacji nieruchomości o charakterze komercyjnym, jaką jest hotel. W szczególności skupiono się na organizacji zarządzania hotelem, podstawowych wskaźnikach określających stopień wykorzystania tego typu obiektu oraz analizie kosztów i wyniku finansowego. Właściwa eksploatacja obiektu hotelowego jest podstawą osiągania korzyści finansowych przez właściciela, a zapewnienie odpowiedniego standardu usług jest źródłem zadowolenia klientów, chętnie powracających do hotelu - stąd znaczenie podjętej tematyki. Artykuł stanowi analizę przypadku i dotyczy czterogwiazdkowego hotelu „Copernicus" w Krakowie. (fragment tekstu)
EN
Dynamic growth is forecast for Poland's hotel market, as it is regarded to be one of the most promising markets in Europe. Further market growth is also predicted for the city of Cracow, where there are far too few accommodation units given the skyrocketing number of tourists. Over 50 motions are currently awaiting decisions that would enable investments to be realized. One of the 97 hotels in Cracow is the prestigious four-star Hotel Copernicus, located in an old apartment building once owned by Cracow's Canons, at 16 Kononicza Street, in the very heart of the city. The hotel has been owned by the Likus family and their company, Holding Liwa Ltd, since 1996. The building has been added to the register of monuments and belongs to Relais and Chateux, a chain known to demand the finest quality of services. The article looks at the hotel's operations and activity, taking into consideration indicators for the extent of the building's usage, which can be considered relatively high, and the rules of accounting for the bills and their structure, income, business costs, which are separate for the hotel and restaurant, and the financial results the business has achieved. As the analysis indicates, the "worst" period for the hotel was 2006, the result of a costly renovation and nearly two-month suspension of business. The hotel carefully crafts its marketing activity, which includes internal and external marketing, partnerships, or a combination of these elements, which is to say mixed marketing. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
59--76
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie
Bibliografia
  • Dziedzic T., Łopaciński K., Byszewska H., Rynek hotelowy 2006. Dynamika, wskaźniki, prognozy, Instytut Turystyki, Warszawa 2006.
  • Kałucki J., Polską czeka dwadzieścia lat hotelowego boomu, „Rzeczpospolita", 14.05.2007.
  • Kursa M., Romanowski R., Kraków najmodniejszym miastem Świata, „Gazeta Wyborcza", 21.12.2006.
  • Raport rynku hotelarskiego - inwestycje w Polsce w 2007 roku, red. A. Szafrański, Pro-Media, Warszawa 2007.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000169647575

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.