PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2011 | nr 1 | 63--74
Tytuł artykułu

Wspomaganie innowacji finansowanych przez przedsiębiorstwa w Unii Europejskiej

Autorzy
Warianty tytułu
Finance Innovation Supporting by Enterprices in European Union
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Analizie poddano działania wspomagające innowacje preferowane przez kierowników na podstawie wyników badania ankietowego przeprowadzonego w 2009 r. w 27 krajach członkowskich Unii Europejskiej (UE). Badaniem objęto 5238 przedsiębiorstw zatrudniających przynajmniej 20 pracowników. Analizę przeprowadzono w przekroju państw członkowskich UE, jak również według kategorii przedsiębiorstw. Zakup maszyn nowych lub znacząco ulepszonych, sprzętu i oprogramowania był najbardziej popularną formą inwestycji innowacyjnych w przypadku badanych firm w latach 2006-2008. Zakup krajowych i zagranicznych patentów oraz wynalazków i know-how znacznie rzadziej. Działalności B + R była wykorzystywana na stosunkowo niższym poziomie.
EN
The Author analyses the empirical research results of the surveys conducted in EU enterprises concerneiry innovation expenditures in 2006-2008. This analysis was conducted from a point of view of EU Member States as well as enterprise segments. Purchase of new or significantly improved machinery, equipment and software was the most common form of the innovative investment in case of the surveyed companies in 2006-2008. Purchase of domestic and foreign patents as well as inventions and know-how was significantly less common. The R+D activity, as important source of knowledge, were used on a relatively lower level. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
63--74
Opis fizyczny
Twórcy
autor
  • Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie
Bibliografia
  • Baruk J. (2008), Zarządzanie rozwojem nowego produktu, "Marketing i Rynek", nr 6.
  • Gadomski R. (2004), Innowacje a konkurencyjność przedsiębiorstwa, "Problemy Zarządzania", nr 1.
  • Innobarometer 2009. Analytical Report, Flash Eurobarometer, No. 267, The Gallup Organization, European Commission, May 2009.
  • Prahalad C. K., Hamel G. (1994), Strategy as a field of study: why search for a new paradigm?, "Strategic Management Journal", vol. 15.
  • Stankiewicz M. (2001), Konkurencyjność polskich przedsiębiorstw na progu XXI wieku, [w:] Przedsiębiorstwo na przełomie wieków, red. B. Godziszewski, M. Haffer, M. Stankiewicz, UMK, Toruń
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000170686175

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.