PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2011 | nr 7 | 20--23
Tytuł artykułu

Pomiar najlepszych praktyk marketingowych

Warianty tytułu
Best Marketing Practices Measurement
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem artykułu była analiza możliwości pomiaru najlepszych praktyk biznesowych w marketingu. Na postawie badań literaturowych zidentyfikowano następujące sposoby możliwe do zastosowania: strategiczną kartę wyników, badanie satysfakcji klienta, pomiar efektywności działań marketingowych oraz podejście sektorowe. Na zakończenie autorzy zaproponowali procedurę pomiaru najlepszych praktyk marketingowych, uwzględniającą wcześniejsze rozważania na ten temat. (abstrakt oryginalny)
EN
This paper analyses the possibilities of the measurement of the Best Business Practices in marketing. Based on research present in the literature the following indicators have been identified: Strategic Balanced Scorecard, examination of customer’s satisfaction, measurement of marketing effectiveness and sector approach. The article ends with author’s proposition how to modify existing procedures measuring the Best Practices in marketing. (original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
20--23
Opis fizyczny
Twórcy
  • Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
  • Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Bibliografia
  • Balanced Scorecard a identyfikacja i pomiar najlepszych praktyk, Katedra Rachunkowości Menedżerskiej SGH, Warszawa 2008.
  • M. Düssel, Marketing w praktyce, BC Edu, Warszawa 2009, s. 377.
  • O.O. Ehinlanwo, M. Zairi, Best Practice in The Car After-sales. An Empirical Study of Ford, Toyota, Nissan and Fiat in Germany, "Business Process Re-Engineering & Management Journal" 1996, No. 3, http://proquest.umi.com
  • Handbuch Kundenmanagement, A. Töpfer (red.), Springer, Berlin 2008, s. 441.
  • R.S. Kaplan, D.P. Norton, Strategiczna karta wyników. Jak przełożyć strategię na działanie, PWN, Warszawa 2001, s. 28.
  • Koncepcje marketingu a praktyki zarządzania, T. Żabińska, L. Żabiński (red.), AE, Katowice 2007, s. 159.
  • Markenmanagement. Mit Best Practice-Fallstudien, H. Meffert, Ch. Burmann, M. Koers (red.), Gabler, Wiesbaden 2002, s. 475-670.
  • A. Schröder, Spitzenleistungen im F&E-Management, Verlag Moderne Industrie, Landsberg-Lech 2000.
  • J. Sterne, Best Practice. Measuring Marketing Effectiveness, Synergex 2003, www.synergex.com
  • D. Woodburn, Engaging Marketing in Performance Measurement, "Measuring Business Excellence" 2004, No. 2.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000170847811

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.