PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
1997 | nr 767 Rola sektora publicznego w procesach wzrostu gospodarczego i rozwoju społecznego | 131--142
Tytuł artykułu

Rola statystyki publicznej w procesach decyzyjnych na szczeblu lokalnym

Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Liczne przykłady efektywnego wykorzystywania informacji dowodzą wysokiej użyteczności funkcjonalnej statystyki małych obszarów w Polsce. Niemniej jednak wymaga ona dalszego doskonalenia, obejmującego nie tylko metodykę badań statystycznych (w tym reprezentacyjnych), lecz również wyraźne rozszerzenie ich zakresu przedmiotowego i podmiotowego.
Niwelowanie istniejących problemów, w tym rozpiętości luki statystycznej w zakresie informacji o małych obszarach jest wyzwaniem wobec resortu statystyki publicznej. Sprawność bowiem systemu obserwacji układów lokalnych jest z pewnością jednym z podstawowych warunków efektywnego sterowania rozwojem w jego lokalnej skali. (fragment tekstu)
Twórcy
  • Akademia Ekonomiczna we Wrocławiu
Bibliografia
  • Ashworth G.J., Voogd H.: Selling the city: marketing approaches in public sector urban planning. London-New York: Belhaven Press 1990.
  • Blakely J.E.: Planning local economic development - theory and practice. Newbury Park-London-New Delhi: Sage Publications 1989.
  • Bury P.: Lokalna strategia rozwoju w polityce samorządów. [w:] Aktualne problemy gospodarki regionalnej i lokalnej. Jelenia Góra: AE 1994, s. 63-69.
  • Kordos J.: Podejścia do statystyki małych obszarów w Polsce. "Wiadomości Statystyczne" 1992 nr 10.
  • Kordos J.: Statystyka małych obszarów a badania reprezentacyjne. "Wiadomości Statystyczne" 1991 nr 4.
  • Kudłacz T.: Ocena jakości przestrzeni miejskiej. "Wiadomości Statystyczne" 1995 nr 3, s. 4-9.
  • Markowski T.: Planowanie i stymulowanie rozwoju lokalnego w gospodarce rynkowej. "Samorząd Terytorialny" 1992 nr 9, s. 26-34.
  • Obrębalski M., Strahl D.: Metoda oceny działalności gmin i jej zastosowanie. [w:] Statystyka regionalna. "Biblioteka Wiadomości Statystycznych". Tom 45, Warszawa: GUS 1995, s. 115-126.
  • Szwałek S., Zaremba H.: Źródła danych statystycznych oraz szacunków dla małych obszarów. "Wiadomości Statystyczne" 1991 nr 4.
  • Walesiak M.: Statystyczna analiza wielowymiarowa w badaniach marketingowych. "Prace Naukowe AE we Wrocławiu", nr 654. Seria: Monografie i Opracowania nr 101. Wrocław: AE 1993.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000170901094

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.