PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
1997 | 6 | nr 754 Zarządzanie przedsiębiorstwem w teorii i w praktyce | 97--104
Tytuł artykułu

Identyfikacja konkurencji banku w badaniach marketingowych

Warianty tytułu
Identifying a Bank's Competition in Marketing Research
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Wzrost liczby działających instytucji finansowych zaostrzył konkurencję między bankami. W sytuacji wzmożonej rywalizacji między bankami o udział w rynku niezbędne jest monitorowanie działań konkurencji. Szeroko rozumiana analiza konkurencji banku powinna obejmować nie tylko funkcjonujące banki, ale także klientów, instytucje parabankowe oferujące produkty substytucyjne oraz potencjalnych konkurentów - banki nowo powstające czy banki zagraniczne. W praktyce konkurencję ogranicza się do najbliższej konkurencji banku. Dla potrzeb jej identyfikacji wykorzystuje się źródła zarówno pierwotne, jak i wtórne. W celu określenia konkurencji można zastosować analizę skupień, która wydaje się być pomocna w bezstronnym- wyborze banków konkurencyjnych. (fragment tekstu)
EN
The increasing number of financial institutions in operation has increased competition among banks. As banks constantly compete to gain their share in the market, it is necessary to monitor the competitors' activities. Primary and secondary sources are used to identify them. An example of its application is the research done by the Marketing Office of Bank Zachodni SA in order to identify competitors. However, the choice of competitors on the basis of secondary sources is often done intuitively. The paper presents an example of applying cluster analysis as an objective means for identifying a bank's competitors. (original abstract)
Twórcy
Bibliografia
  • Bazarnik J., Grabiński T., Kącik E., Mynarski S., Sagan A.: Badania marketingowe. Metody i oprogramowanie komputerowe. Canadian consortium of management schools. Warszawa-Kraków: Akademia Ekonomiczna w Krakowie 1992.
  • Garbarski L., Rutkowski I., Wrzosek W.: Marketing. Warszawa: PWE 1993.
  • Grzegorczyk W.: Strategie marketingowe banków. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN 1996.
  • Kaczmarczyk S.: Badania marketingowe. Metody i techniki. Warszawa: PWE 1995.
  • Kotler Ph.: Marketing. Analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola. Warszawa: Gebethner & Ska 1994.
  • Materiały opracowane przez Biuro Marketingu Banku Zachodniego SA. Wrocław: Bank Zachodni 1996.
  • Pluta W.: Wielowymiarowa analiza porównawcza w badaniach ekonomicznych. Warszawa: PWE 1977.
  • Porter M.E.: Strategia konkurencji. Metody analizy sektorów i konkurencji. Warszawa: PWE 1992.
  • Walesiak M.: Statystyczna analiza wielowymiarowa w badaniach marketingowych. Wrocław: Wyd. Akademii Ekonomicznej 1993. Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171186368

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.