Czasopismo
Tytuł artykułu
Warianty tytułu
Ecological Aspects of Company Management in Polish Economy
Języki publikacji
Abstrakty
Odpowiedzialność za stan środowiska przyrodniczego i konieczność uwzględniania ekologicznych elementów otoczenia w procesach zarządzania będzie w najbliższej przyszłości odgrywać coraz ważniejszą rolę w funkcjonowaniu każdej firmy. Obserwuje się bowiem proces ekologizacji (konfrontowania z problemami ochrony środowiska) kolejnych podstawowych płaszczyzn aktywności przedsiębiorstw, takich jak badania, rozwój, produkcja czy marketing. Proces ten jest inicjowany i wzmacniany wieloma zjawiskami. Stale wzrasta rola polityki ekologicznej państwa i wykorzystywanych w jej ramach instrumentów ekonomicznych oraz rozwiązań prawno- administracyjnych. Rośnie świadomość ekologiczna społeczeństwa, wyrażająca się w coraz wyższym wartościowaniu środowiska wśród różnorodnych priorytetów. Oznacza to także wzrost wymagań ekologicznych zgłaszanych w stosunku do produktów oferowanych na rynku. (fragment tekstu)
The paper presents some ecological problems of company management in Polish economy. The authors have particularly concentrated on company environment. In this environment there are several ecological stimulants and destimulants which shape company behaviour. The modern enterprise has to take into account these factors in its own management strategy. (original abstract)
Rocznik
Tom
Strony
105--116
Opis fizyczny
Twórcy
autor
Bibliografia
- Drucker P.F.: Technology, Management and Society. London 1970.
- Forlicz S.: Mikroekonomiczne aspekty przepływu informacji między podmiotami rynkowymi. Poznań 1996.
- Penc J.: Strategie zarządzania. T. 1. Warszawa 1994.
- Penc J.: Strategie zarządzania. T. 2. Warszawa 1995.
- Toffler A.: Trzecia fala. Warszawa 1986.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171186376