PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2008 | 10 | z. 4 | 139--144
Tytuł artykułu

Wykorzystanie znajomości motywów oraz barier konsumpcji owoców i produktów owocowych w dostosowaniu oferty rynkowej firmy do potrzeb nabywców

Warianty tytułu
Motives and Barriers of Fruit and Fruits Products Consumption as a Factor of Market Offer Adapting to the Consumer Needs
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Przedstawiono główne determinanty spożycia owoców i produktów owocowych. Omówiono zagadnienie motywów i barier w konsumpcji owoców na podstawie rezultatów badań jakościowych, a także ich implikacje dla producentów w dostosowaniu oferty rynkowej do potrzeb konsumentów. (abstrakt oryginalny)
EN
The paper presents main determinants of fruit and fruit products consumption. Motives and barriers of fruit consumption were analyzed on the basis of qualitative research results. Also some implication for the producers in order to adopt the market offer to the consumer needs, were indicated. (original abstract)
Rocznik
Tom
10
Numer
Strony
139--144
Opis fizyczny
Twórcy
  • Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie
Bibliografia
  • Chmielewska B. 2003: Różne oblicza konsumenta. Przemysł Spożywczy, nr 1, s. 14-15, 21.
  • Foxall G.R. 1977: Consumer Behavior. A Practical Guide, R.P.A. Books, Corbridge, s. 57.
  • Górska-Warsewicz H. 2000: Soki, napoje, nektary - preferencje konsumenckie. Przemysł Spożywczy, nr 6, s. 45.
  • Gruthrie J.F. 2004: Understanding Fruit and Vegetable Choices. Economic and Behavioral Influences, Agriculture Information Bulletein USDA, nr 791, s. 3.
  • Hansen W.B. 1992: School-based substance abuse prevention: a review of the state of the art in curriculum, 1980-1990. Health Education Research, 7 3, 403-430.
  • Jeżewska-Zychowicz M. 2007: Zachowania żywieniowe i ich uwarunkowania. Wyd. SGGW, s. 126.
  • Kamphuis C.B.M., Giskes K., G.J. de Bruijn, WendeI-Vos W., Brug J., van Lenthe F.J. 2006: Environmental determinants of fruit and vegetable consumption among adults: a systematic review. British Journal of Nutrition, 96, s. 620-635.
  • Mitek M.K. i in. 1998: Spożycie owoców i warzyw w Polsce w latach 1996-1997. Przemysł Spożywczy, nr 4, s. 11.
  • Pollard J., Kirk S., Cade J.E. 2002: Factors affecting food choice in relation to fruit and vegetable intake: a review. Nutrition Research Review, 15, s. 373-387.
  • Pearson N., Biddle S.J.H., Gorely T. 2008: Family correlates of fruit and vegetable consumption in children and adolescents: a systematic review, Cambridge University Press 18 Jun, [http://journals.cambridge.org].
  • Rasmusen M., Krolner R., Klepp K.I, Lytle L., Brug J, Bere E., Due P. 2006: Determinants of fruit and vegetable consumption among children and adolescents: a review of the literature. Part I: quantitative studies, [http://www.pubmedcentral.nih. gov/articlerender.fcgi?artid=l564033].
  • Rozin P. 2007: Food choice: an introduction. [W:] Understanding consumers of food products, ed. Frewer L., van Trijp H. Cambridge: Woodhead Publishing Limited, 3-29.
  • Rogers P.J. 1996: Food choice, mood and mental performance: some examples and some mechanisms. [w:] Meiselman H., MacFie H.J.H. Editors, Food choice, acceptance and consumption. Blackie, London, s. 319-345.
  • Rudnicki L. 1999: Zachowanie konsumentów na rynku. PWE, Warszawa, s. 110.
  • Sijtsema S., Reinders M., Jager L., i Briz T. 2007: Theoretical Framework of Consumer Preference Formation with Respect to Fruit, Sixth European Framework Programme.
  • Szczepaniak B. i in. 2004: Preferencje i częstotliwość spożycia owoców wśród dziewcząt oraz kobiet w ciąży. Acta Scientarium Polonarium Oeconomic, nr 31, s. 183.
  • Walters C.G. 1974: Consumer Behavior. Theory and Practice, R.D. Irwin. Homewood, s. 22.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171187067

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.