Warianty tytułu
Marketing Activity of Polish Mineral Water and Soft Drinks Market Showed on the Example of One Selected Enterprise
Języki publikacji
Abstrakty
O skuteczności działań marketingowych Coca-Coli świadczy zdobycie przez ten koncern znacznego udziału na rynku polskim w bardzo krótkim okresie.
Przedsiębiorstwo nie zaniedbuje żadnego z elementów marketingu. Mimo ugruntowanej pozycji lidera w zakresie produktu Coca-Cola prowadzi badania nad nowymi produktami i rozszerza asortyment produktów nawet o takie, które wcześniej nie były produkowane przez firmę.
Ceny produktów są zróżnicowane w zależności od kraju. Przy ich ustalaniu bowiem uwzględnia się nie tylko koszty firmy, ale również sytuację ekonomiczną nabywców w danym kraju.
Wypracowane systemy dystrybucji pozwalają nabywcom na wybór najkorzystniejszej dla nich formy zaopatrzenia w produkty firmy.
W promocji firmy i jej produktów ważną rolę odgrywa znak firmowy, wiążący się z wysoką jakością produktów. Coca-Cola prowadzi bardzo intensywną reklamę nowych produktów, a także tzw. reklamę przypominającą, która bardzo często pojawia się w środkach masowego przekazu. Jednocześnie, dbając o odpowiedni wizerunek, firma informuje o swoich poczynaniach związanych z utrzymaniem wysokiej jakości produktów oraz związanych z ochroną środowiska. W działalności tej istotne znaczenie ma sponsorowanie różnego rodzaju zawodów i akcji. (fragment tekstu)
Przedsiębiorstwo nie zaniedbuje żadnego z elementów marketingu. Mimo ugruntowanej pozycji lidera w zakresie produktu Coca-Cola prowadzi badania nad nowymi produktami i rozszerza asortyment produktów nawet o takie, które wcześniej nie były produkowane przez firmę.
Ceny produktów są zróżnicowane w zależności od kraju. Przy ich ustalaniu bowiem uwzględnia się nie tylko koszty firmy, ale również sytuację ekonomiczną nabywców w danym kraju.
Wypracowane systemy dystrybucji pozwalają nabywcom na wybór najkorzystniejszej dla nich formy zaopatrzenia w produkty firmy.
W promocji firmy i jej produktów ważną rolę odgrywa znak firmowy, wiążący się z wysoką jakością produktów. Coca-Cola prowadzi bardzo intensywną reklamę nowych produktów, a także tzw. reklamę przypominającą, która bardzo często pojawia się w środkach masowego przekazu. Jednocześnie, dbając o odpowiedni wizerunek, firma informuje o swoich poczynaniach związanych z utrzymaniem wysokiej jakości produktów oraz związanych z ochroną środowiska. W działalności tej istotne znaczenie ma sponsorowanie różnego rodzaju zawodów i akcji. (fragment tekstu)
In the paper there are given possibilities of development of polish mineral water and soft drinks market. There are also shown most important Coca-Cola's Poland marketing actions, which enabled Coca-Cola to gain large market share. (original abstract)
Rocznik
Tom
Numer
Strony
104--110
Opis fizyczny
Twórcy
autor
- Akademia Ekonomiczna we Wrocławiu
Bibliografia
- Kowrygo B., Górska H.: Rynek wód mineralnych i innych napojów bezalkoholowych w Polsce. "Przemysł Spożywczy" 1996 nr 2.
- "Roczniki Statystyczne GUS" 1994-1996.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171187249