PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2011 | nr 5 | 12--15
Tytuł artykułu

Rynkowe czynniki konkurencyjności polskich przedsiębiorstw

Autorzy
Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W artykule przedstawiono wyniki badań przeprowadzonych przez Katedrę Zarządzania Strategicznego Szkoły Głównej Handlowej w ramach projektu „Warunki wzrostu konkurencyjności polskich przedsiębiorstw na rynkach Unii Europejskiej”. Według opinii menedżerów dużych i średnich przedsiębiorstw kluczową rolę w kształtowaniu przewagi konkurencyjnej odgrywają jakość, cena, szybkość oraz terminowość dostaw, a także udział w rynku. W przypadku małych przedsiębiorstw do najważniejszych czynników konkurencyjności należą cena, jakość oraz szybkość i terminowość dostaw. W porównaniu do wyników badań przeprowadzonych w latach 2005–2006 menedżerowie kładą obecnie większy nacisk na wysoką jakość oferty oraz wdrażanie innowacji produktowych, natomiast mniejszą rolę przypisują utrzymywaniu dobrych relacji z klientami. (abstrakt oryginalny)
EN
According to the results of the research carried out by the Department of Strategic Management of Warsaw School of Economics, which was a part of the project "Conditions of Competitiveness Increase of Polish Enterprises on the European Markets", managers of big and medium sized enterprises attribute crucial role to factors such as quality, price, fast delivery and market share in building and maintaining competitive advantage. Managers of small enterprises stress the significance of price, quality and fast delivery as significant factors in building competitive advantage. In comparison to survey carried out in 2005-2006 managers put more emphasis on quality and innovations and less on the necessity of building relationships with customers. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
12--15
Opis fizyczny
Twórcy
autor
  • Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Bibliografia
  • [1] Czynniki sukcesu polskich przedsiębiorstw na rynkach Unii Europejskiej, red. nauk. Z. PIERSCIONEK, S. JUREK-STEPIEŃ, Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa 2006.
  • [2] JOHANN M., Strategie marketingowe stosowane w praktyce polskich przedsiębiorstw, "Przegląd Organizacji" nr 4/2010.
  • [3] JUREK-STEPIEŃ S., PIERŚCIONEK Z., SOSNOWSKA A., Rynkowe strategie konkurencji przedsiębiorstwa, Oficyna Wydawnicza Szkoły Wyższej im. Pawła Włodkowica w Plocku - Wydawnictwo Naukowe Novum, Płock 2009.
  • [4] PIERŚCIONEK Z., Strategie konkurencji i rozwoju przedsiębiorstw, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2006.
  • [5] Raport z badań "Warunki wzrostu konkurencyjności polskich przedsiębiorstw na rynkach UE", Katedra Zarządzania Strategicznego SGH, Warszawa 2009.
  • [6] Strategie rozwoju przedsiębiorstwa. Metody analizy - przykłady, red. nauk. S. JUREK-STEPIEŃ, Szkoła Główna Handlowa w Warszawie, Warszawa 2007.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171187255

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.