PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2011 | nr 8 | 16--20
Tytuł artykułu

Wizerunek marki na niskowysiłkowym torze przetwarzania danych

Autorzy
Warianty tytułu
Brand Image on the Low-effort Data Processing Path
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Znaczna część przekazów reklamowych jest przez nas przetwarzana bez skupiania uwagi. Wyłącza się wówczas krytyczne myślenie konsumentów, ale nie ich ukryta pamięć i ukryte uczenie się. Mimo że wizerunek marki oddziałuje na nas w dwojaki sposób: jawny i ukryty, badacze często ograniczają swoje zainteresowania do świadomych aspektów wizerunku marki. Być może jest tak, że badając świadome aspekty wizerunku marki, pomijamy ważne informacje, które mogą być otrzymane wyłącznie za pomocą technik projekcyjnych. Artykuł zwraca szczególną uwagę na walory technik projekcyjnych wykorzystywanych w badaniach wizerunku marki. (abstrakt oryginalny)
EN
We process a substantial part of advertising messages without focusing on them. Consumers’ critical thinking is turned off then, but not their implicit memory and implicit learning. Even though brand image influences us in two ways: explicit and implicit, researchers frequently limit their interest to the conscious aspects of brand image. Perhaps when investigating the conscious aspects of brand image we omit important information that may only be obtained by means of projection techniques. The article pays special attention to the advantages of the projection techniques used in research on brand image. (original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
16--20
Opis fizyczny
Twórcy
  • Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II w Lublinie, Polska
Bibliografia
  • J. Bargh, Automatyzmy dnia powszedniego, "Czasopismo Psychologiczne" 1999, nr 3.
  • T. Bock i in., Towards a Taxonomy of Brand Association Statements. The Ignorance of Measurement or a Measurement of Ignorance, 2001, http://smib.vuw.ac.nz
  • A. Chen, Using Free Association to Examine the Relationship between the Characteristics of Brand Associations and Brand Equity, "Journal of Product & Brand Management" 2001, No. 10.
  • J. Danes, J. Hess, J. Story, J. York, Brand Image Associations for Large Virtual Groups, "Qualitative Market Research: An International Journal" 2010, No. 3.
  • C. Driesener, J. Romaniuk, Comparing Methods of Brand Image Measurement, "The Market Research Society" 2006, No. 48.
  • D. Gensch, Image - Measurement Segmentation, "Journal of Marketing Research" 1978, No. 3.
  • O. Gorbaniuk, W. Razmus, Struktura skojarzeń z markami wśród ukraińskich konsumentów, "Badania marketingowe na Ukrainie" 2009, nr 1 (w języku rosyjskim).
  • H. Hall, Badania wizerunku uczelni - wybrane zagadnienia, "Zeszyty naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego" 2008, nr 26.
  • R. Heath, Ukryta moc reklamy. Co tak naprawdę wpływa na wybór marki, GWP, Gdańsk 2006.
  • A. Hofstede, J. Hoff, N. Walenberg, M. de Jony, Projective Techniques for Brand Image Research, "Qualitative Market Research: An International Journal" 2007, No. 3.
  • E. Hornowska i in., Podstawowe metody badawcze. W: Psychologia. Podręcznik akademicki, tom I, J. Strelau (red.), GWP, Gdańsk 2000, s. 437-522.
  • M. Hussey, N. Doncombe, Projecting the Right Image. Using Projective Techniques to Measure Brand Image, "Qualitative Market Research: An International Journal" 1999, No. 1.
  • J. Jerschina, Wartość marki - postawy wobec marki - wizerunek marki, 2003, http://www.cem.pl/?a=pages&id=48
  • J. Klebaniuk, Metody jakościowe - wyzwanie dla tradycyjnej psychologii. W: Metody jakościowe w psychologii współczesnej, M. Straś-Romanowska (red.), Wyd. Uniwersytetu Wrocławskiego, 2000, s. 33-38.
  • G. Low, Ch. Lamb, The Measurement and Dimensionality of Brand Associations, "Journal of Product & Brand Management" 2000, No. 9.
  • D. Maison, Jakościowe metody badań marketingowych. Jak zrozumieć konsumenta, Wyd. Naukowe PWN, Warszawa 2010.
  • A. Nikodemska-Wołowik, Jakościowe badania marketingowe, PWE, Warszawa 1999.
  • D. Ogilvy, Wyznania człowieka reklamy, WIG Press, Warszawa 2000.
  • G. Prayag, Brand Image Assessment. International Visitors' Perceptions of Cape Town, "Marketing Intelligence & Planning" 2009, No. 4.
  • W. Razmus, Metody pomiaru wizerunku marki, "Marketing i Rynek" 2010, nr 6.
  • M. Straś-Romanowska, O metodzie jakościowej w kontekście rozważań nad tożsamością psychologii. W: Metody jakościowe w psychologii współczesnej, M. Straś-Romanowska (red.), Wyd. Uniwersytetu Wrocławskiego, 2000, s. 15-32.
  • M. Supphellen, Understanding Core Brand Equity. Guidelines for In-depth Elicitation of Brand Associations, "International Journal of Market Research" 2000, No. 42.
  • S. Wrona, IMP/SYS i NEEDSCOPE® SYSTEM - próba standaryzacji pomiarów jakościowych (standaryzacja pomiarów potrzeb i motywacji konsumentów), "Prace Naukowe AE we Wrocławiu" 2003, nr 993.
  • S. Wrona, Zastosowanie technik projekcyjnych w badaniach nabywców. W: Badania marketingowe. Metody, tendencje, zastosowania, K. Mazurek-Łopacińska (red.), AE, Wrocław 2003, s. 359-366.
  • I. Wyrzykowska, Siedem pytań i odpowiedzi na temat technik projekcyjnych, czyli o ich stosowaniu w strategii marketingowej. W: Badania marketingowe. Od teorii do praktyki, D. Maison, A. Noga-Bogomilski (red.), GWP, Gdańsk 2007, s. 49.
  • G. Zaltman, Jak myślą klienci. Podróż w głąb umysłu rynku, Forum, Poznań 2003, s. 10.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171187749

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.