PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2011 | z. 105 | 79--91
Tytuł artykułu

Innowacje produktowe a procesy konkurencyjne

Autorzy
Warianty tytułu
Product Innovation and Competitive
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Prezentowany poniżej tekst stanowi pierwszą część dwuczęściowego opracowania zawierającego analizę współzależności pomiędzy aktywnością przedsiębiorstw w zakresie innowacji a ich udziałem w procesach konkurencji. Autorka stawia tezę, że we współczesnej gospodarce rozwój aktywności rynkowej przedsiębiorstwa i poprawa jego wyników ekonomicznych są uzależnione od procesów innowacyjnych, których rezultatem są między innymi nowe produkty. Będą tu przedstawione teoretyczne współzależności pomiędzy tytułowymi zjawiskami.(fragment tekstu)
EN
The article is to analyse theoretically the dependence between the operation of companies in the area of innovation and competitive processes on the market. The author points to the impact of intensity of competitive processes on the market on the choice of the development strategy followed by the company, including the innovation activity. She shows the relations between the assets possessed by the company and skills determining its competitive potential and innovation activity. The innovation strategies implemented by the company are on the one hand the reaction of the company to consumer behaviour but on the other they also stimulate competitors and their participation in the competition mechanism. They contribute directly to the development and maintenance of qualitative competitive advantage of the company on the market. The effects achieved by the company, like the volume and value of sales, production capacity use are final effects achieved thanks to the implementation of innovation strategy.(original abstract)
Twórcy
  • Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Bibliografia
  • Białecki K., Dorsz A., Januszkiewicz W., Słownik handlu zagranicznego, PWE, Warszawa 1996.
  • Chan Kim W., Mauborgne R., Blue Ocean Strategy, Harvard Business School Press, 2005.
  • Dietl J., Marketing, PWE Warszawa 1985.
  • garbarski L., Rutkowski I., Wrzosek W., Marketing. Punkt zwrotny nowoczesnej firmy, PWE, Warszawa 2001.
  • Gomułka S., Teoria innowacji i wzrostu gospodarczego, Centrum Analiz Społeczno-Ekonomicznych, Warszawa 1998.
  • Haffer M., Determinanty strategii nowego produktu polskich przedsiębiorstw przemysłowych, Wydawnictwo Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu, Toruń 1998.
  • Kotler Ph., Marketing. Analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola, Gebethner&Ska, Warszawa 1994.
  • Noga A., Teorie przedsiębiorstw, PWE, Warszawa 2009.
  • Porter M. E., Competitive Adventage, the Free Press, New York 1985.
  • Schmookler J., Invention and Economic Growth, Cambridge, MA, 1966.
  • Schumpeter J. A., Teoria rozwoju gospodarczego, PWE, Warszawa 1960.
  • Sosnowska A., (red.) Zarządzanie nowym produktem, Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa 2000
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171188399

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.