PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2011 | nr 9 | 17--20
Tytuł artykułu

Strategia koopetycji - światowe trendy eksploracji

Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem artykułu jest ● zidentyfikowanie i opisanie najbardziej charakterystycznych cech zjawiska i strategii koopetycji, które mogą posłużyć w kształtowaniu ram badawczych przyszłych rozważań naukowych oraz ● wyznaczenie trendów w badaniach nad tym zjawiskiem. Koopetycja jako nowo powstający paradygmat ekonomiczny cechuje się dużym, wielowymiarowym potencjałem eksploracyjnym, który do tej pory w znacznym stopniu nie został wykorzystany. (abstrakt oryginalny)
EN
The aim of this article is • identification and description of the most characteristic dimensions of the phenomenon and strategy of coopetition which can be useful in shaping of the research frameworks in the future scientific explorations • as well as indication of the trends in researches into this phenomenon. Coopetition as a new economic paradigm is marked with a big, multidimensional potential which hasn't been used so far. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
17--20
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach, doktorant
Bibliografia
  • [1] BRANDENBURGER A.M., NALEBUFF B.J., Co-opetition, Doubleday Currency, New York 1996.
  • [2] CZAKON W., Koopetycja - splot tworzenia i zawłaszczania wartości, "Przegląd Organizacji" nr 12/2009.
  • [3] CZAKON W., Metodyka systematycznego przeglądu literatury, "Przegląd Organizacji" nr 3/2011.
  • [4] GUS (Główny Urząd Statystyczny), [online 2011], <www.stat.gov.pl.>.
  • [5] KIM C.W., MAUBORGNE R., Blue Ocean Strategy, Harvard Business School Publishing, Boston, MA 2006.
  • [6] MUCHA-KUS K, Strategia koopetycji - innowacyjne połączenie konkurencji i współdziałania, "Przegląd Organizacji" nr 2/2010.
  • [7] OSARENKHOE A., A Coopetition Strategy - A Study of Inter-firm Dynamics Between Competition and Cooperation, "Business Strategy Series" 2010, vol. 11, no. 6.
  • [8] ROGALSKI M., Wymiary pojęcia KOOPETYCJA, w: P. ANTONOWICZ (red.), Współczesne modele biznesu - diagnoza i perspektywy, Wydawnictwo FRUG, Sopot 2011.
  • [9] SONIS M., AZZONI C.R., HEWINGS G.J.D., The Three-Sector Growth Hypothesis and the Euler-Malthus Economic Growth Model: Application to the Analysis of GDP Dynamics of Brazil, 1985-2004-2020, The Fifth International Conference on Mathematical Modeling and Computer Simulation of Materials Technologies (MMT-2008), Ariel 2008.
  • [10] WOJNICKA EL, Definicja sektora high-tech, w: E. WOJNICKA, P. KLIMCZAK, M. WOJNICKA, J. DABKOWSKI, W. PODSIADŁA (red.), Perspektywy rozwoju małych i średnich przedsiębiorstw wysokich technologii w Polsce do 2020 roku, Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości, Warszawa 2006.
  • [11] ZINELDIN M.A., Towards an Ecological Collaborative Relationship Management. A "Co-opetive" Perspective, European Journal of Management" 1998, vol. 32, no. 11/12.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171188645

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.