Warianty tytułu
ITIL Standard in IT Service Management
Języki publikacji
Abstrakty
Celem artykułu jest przedstawienie zestawu praktyk ITIL jako metody do zarządzania usługami IT oraz scharakteryzowanie ich słabych i mocnych stron. Publikacja opisuje najlepsze praktyki w zarządzaniu działami informatycznymi. Głównym zadaniem tego artykułu jest zaprezentowanie ITIL-u jako metody zarządzania usługami IT oraz scharakteryzowanie mocnych i słabych stron. ITIL jest zbiorem najlepszych praktyk i rekomendacji jak najlepiej oferować usługi IT. Definiowanie procesów, które są jedną z funkcji organizacji oferujących usługi IT jest główną koncepcją ITIL-u. ITIL pozwala używać modeli procesów i usług zarówno dla organizacji rządowych, jak i niekomercyjnych, niezależnie od wielkości jak i typu organizacji. (abstrakt oryginalny)
This publication describes the best practice for IT departments named ITIL (Information Technology Infrastructure Library). The main purpose of this article is a presentation ITIL practices as the method of managing IT services and characterizing strong and weak sides. ITIL is a set of recommendations, like effectively and efficiently offer IT services. Defining processes which should function as part of the organization providing IT services is a base of the ITIL conception. ITIL lets model processes both in commercial organizations (e.g. computer, programming companies) as well as non-commercial (government agencies and the like), independently of the size of the company, the type of the organization. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
59--77
Opis fizyczny
Twórcy
autor
- Politechnika Łódzka
Bibliografia
- Publikacje ITIL: Service Strategy", "Service Design", "Service Transition", "Service Operation", "Continual Service Improvement", OGC, 2007.
- Łagowski J.: Cykl życia usług IT, XIV Konferencja PLOUG, Warszawa 2008 r.
- http://www.ogc.gov.uk/guidance_itil.asp
- http://www.itsmfi.org/
- http://www.exin-exams.com/
- http://www.itil-officialsite.com/home/home.asp
- http://www.best-management-practice.com
- http://www.itsm.org.pl/ - 2008 r.
- http://itsm.itlife.pl/content/view/10307/367/ - 2008 r.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171188849