PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2010 | Metody badań operacyjnych w praktyce | 29--40
Tytuł artykułu

Planowanie przydziału łóżek szpitalnych

Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Przedstawiono placówki medyczne jako systemy masowej obsługi. Zaprezentowano model kolejkowy w analizie przydziału łóżek szpitalnych na przykładzie systemu obsługi pacjentów Oddziału Geriatrii Szpitala Św. Grzegorza w Londynie. Omówiono także pokrótce inne modele masowej obsługi w zarządzaniu służbą zdrowia.
Bibliografia
  • de Bruin A.M., van Rossum A.C., Visser M.C, Koole G.M.: Modeling the Emergency Cardiac In-patient Flow: an Application of Queuing Theory. "Health Care Management Science" 2007, No. 10, s. 125-137.
  • Decyzje menedżerskie z Excelem. Red. T. Szapiro. PWE, Warszawa 2000.
  • Filipowicz B.: Modelowanie i analiza sieci kolejkowych. AGH, Kraków 1997.
  • Gorunescu F., McClean S.I., Millard P.: Using a Queueing Model to Help Plan bed Allocation in a Departmet of Geriatric Medicine. "Health Care Management Science" 2002, No. 5, s. 307-312.
  • Joy M., Jones S.: Transient Probabilities for Queues with Applications to Hospital Waiting List Management. "Health Care Management Science" 2005, No. 8, s. 231-236.
  • Koźniewska I., Włodarczyk M.: Modele odnowy, niezawodności i masowej obsługi. PWN, Warszawa 1987.
  • Stanford D.A., Renouf E.M., McAlister V.C.: Waiting for Liver Transplantation in Canada: Waitlist History 2000-2004 and Sensitivity Analysis for the Future. "Health Care Management Science" 2008, No. 11, s. 184-195.
  • Witryna internetowa Oddziału Kardiologii Szpitala Wojewódzkiego w Koszalinie. http://www.swk.med.pl/oddzialy/kardiologii.html
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171190609

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.