Warianty tytułu
Linear Ordering
Języki publikacji
Abstrakty
W artykule zaproponowano wykorzystanie taksonomii Czekanowskiego i taksonomii wrocławskiej do wstępnego ustalenia, czy istnieje porządek liniowy (ranking) w zbiorze obiektów. Jeżeli zostanie potwierdzony porządek liniowy dla badanych jednostek, to można dokonywać rankingu. W przeciwnym wypadku należy zmniejszyć liczbę jednostek tak, aby wykazywały porządek liniowy. (abstrakt autora)
The paper proposes an application of Czekanowski's taxonomic method and the Wrocław taxonomy method for the linear ordering of multidimensional objects. These methods are used as primary analysis where linear order actually exists, and where it does not it shouold be created by eliminating some objects from the analysis. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
43--51
Opis fizyczny
Twórcy
autor
- Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie
Bibliografia
- Abrahamowicz M. [1985], Konstrukcja syntetycznych mierników rozwoju w świetle twierdzenia Arrowa, Prace AE we Wrocławiu, nr 311, Wrocław.
- Florek K., Łukaszewicz J., Perkal J., Steinhaus H., Zubrzycki S. [1951], Taksonomia wrocławska, "Przegląd Antropologiczny", nr 17(51).
- Grabiński T. [1992], Metody taksonometrii, AE w Krakowie, Kraków.
- Grabiński T., Wydymus S., Zeliaś A. [1989], Metody taksonomii numerycznej w modelowaniu zjawisk społeczno-gospodarczych, PWN, Warszawa.
- Mynarski S. [1990], Metody badań marketingowych, PWE, Warszawa.
- Pawełek B. [2008], Metody normalizacji zmiennych w badaniach porównawczych złożonych zjawisk ekonomicznych, Zeszyty Naukowe UEK, Seria specjalna: Monografie, nr 187, Kraków.
- Perkal J. [1958], Matematyka dla przyrodników i rolników, cz. I, PWN, Warszawa.
- Pociecha J., Podolec B., Sokołowski A., Zając K. [1988], Metody taksonomiczne w badaniach społeczno-ekonomicznych, PWN, Warszawa.
- "Rzeczpospolita" [2003], nr 206 (6586) z 4 września.
- Sokołowski A. [1992], Empiryczne testy istotności w taksonomii, Zeszyty Naukowe AE w Krakowie, Seria specjalna: Monografie, nr 108, Kraków.
- Walesiak M. [1996], Metody analizy danych marketingowych, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171190627