PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2011 | nr 165 | 18--30
Tytuł artykułu

Konsolidacja portfela marek

Autorzy
Warianty tytułu
Brand Portfolio Consolidation
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem niniejszego referatu jest przede wszystkim przeanalizowanie przyczyn nadmiernego rozbudowywania portfeli marek przez firmy, a następnie wskazanie kosztów, jakie z tego wynikają. Ponieważ w ostatnich kilkunastu latach menedżerowie, coraz bardziej świadomi negatywnych przejawów rozbudowanych portfeli marek, zaczęli je zawężać (konsolidować), w dalszej kolejności rozważone zostaną czynniki sprzyjające takim działaniom. I wreszcie, w kluczowej części artykułu, omówione zostaną dwie procedury konsolidacji portfela marek - zaproponowane przez N. Kumara oraz D. Aakera. (fragment tekstu)
EN
Brand portfolios of present-day companies tend to grow systematically. Audits of those portfolios prove that many of the brands are not profitable enough so there must be some strategic reasons behind maintaining them. In the paper the motives and costs of over-stretching brand portfolios have been explored. Next, reasons for portfolio consolidation (by eliminating those brands that are less profitable and less important from a strategic point of view) have been discussed. Further on, the procedures proposed by N. Kumar and D. Aaker have been introduced. In the final part, general rules for portfolio consolidation have been presented. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
18--30
Opis fizyczny
Twórcy
autor
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
Bibliografia
  • Aaker, D.A., Brand Portfolio Strategy, Free Press, New York 2004.
  • Bahadur, N., Landry, E., Treppo, S., How to Slim Down a Brand Portfolio, Resilience Report Strategy+Business, Booz Allen Hamilton, 15.11.2006.
  • Brand Portfolio Economics, Mercer Management Consulting 2002, www.mercermc.com.
  • Carlotti, S., Coe, M.E., Strike Up the Brands - Top Performing Portfolios Require a Well-Orchestrated Management Approach, Marketing and Sales Practice, McKinsey and Company, 12.2003.
  • Davis, S., Fixing brand bloat: put focus on consumer-centric portfolio strategy, Point, July 2005.
  • Kapferer, J.-N., The new strategic brand management - creating and sustaining brand equity long term, Kogan Page, London 2004.
  • Kumar, N., Marketing as Strategy - Understanding the CEO's Agenda for Driving Growth and Innovation, Harvard Business School Press, Boston 2004.
  • Kumar, N., Kill a brand, keep a customer, Harvard Business Review, December 2003.
  • Riezebos, R., Brand Management: A Theoretical and Practical Approach, Prentice Hall - Financial Times, Harlow 2003.
  • GLOBAL MARKETERS: Top 100, Advertising Age, December 8, 2008.
  • Designed to Grow, P&G Annual Report 2007.
  • Wawel: Raport roczny 2008.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171190711

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.