PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2008 | nr 97 | 35--46
Tytuł artykułu

Internet jako narzędzie wspomagania pośredników ubezpieczeniowych

Autorzy
Warianty tytułu
The Internet as Means of Supporting Insurance Intermediary
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W swoim opracowaniu dr Monika Kaczała rozważa korzyści i niekorzyści stosowania modeli internetowych w dystrybucji ubezpieczeń z punktu widzenia pośrednika ubezpieczeniowego. Autorka stwierdza, że w perspektywie stosowanie modeli internetowych może skłaniać pośredników funkcjonujących tylko w świecie rzeczywistym do specjalizacji w produktach skomplikowanych lub o rozbudowanym underwritingu. Zauważa również, że ze względu na korzyści, jakie czerpie pośrednik z tytulu korzystania z platform kierowanych do niego, ich oferowanie (tj. budowa przez ubezpieczyciela własnego serwisu dla agentow wyłącznych lub przystąpienie do platform niezależnych) traktować można jako element walki zakładów ubezpieczeń w kanale dystrybucji. (fragment tekstu)
EN
The relationships between the insurer and insurance intermediary (insurance agent, multi-agent, broker) and between the insurance intermediary and the insured can be formed according to different solutions (the so-called models) which influence advantages and disadvantages of the respective participants of a distribution channel. The paper considers advantages and disadvantages of using internet-based models in distributing insurance from the insurance intermediary's point of view. The paper also deals with the scope of support for the routine tasks of an insurance intermediary, both as regards the insurance company and the insurer. Moreover, effectiveness in generating the value added for the client is also discussed. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
35--46
Opis fizyczny
Twórcy
Bibliografia
  • Broda M., Wybór ubezpieczyciela, „Przegląd Ubezpieczeń Społecznych i Gospodarczych" 1997, nr 8.
  • Charakterystyka rynku ubezpieczeń indywidualnych, PBS, materiały wewnętrzne.
  • Inwestor instytucjonalny 2003 - rynek usług ubezpieczeniowych, PBS, materiały wewnętrzne.
  • Kaczała M., Internet jako instrument dystrybucji ubezpieczeń, Fundacja Warta, Warszawa 2006.
  • Kaczała M., Modele internetowe a wsparcie klienta w procesie zakupu ubezpieczenia, [w:] Inwestycje finansowe i ubezpieczenia - tendencje światowe a polski rynek, red. W. Ronka-Chmielowiec, K. Jajuga, Zeszyt Naukowy nr 1088, t. 1., Wydawni¬ctwo AE im. O. Langego we Wrocławiu, Wrocław 2005.
  • Kurtenbach W., Kuhlmann K., KaBer-Pawelka G., Yersicherungsmarketing. Eine praxisorientierte Einfuhrung in das Marketing fur Yersicherungen und erganzende Finanzdienstleistungen, 4. yollst. uberarb. und erw. Aufl., Fritz Knapp Verlag, Frankfurt am Main 2002.
  • Lammenett E., Praxiswissen Online-Marketing, Gabler, Wiesbaden 2006.
  • Lehmann A, Dienstleistungsmanagement zwischen industriell-orientierter Produk-tion und zwischenmenschlicher Interaktion - Reflexe in der Yersicherung, I VW, Band 23, Disseration HSG, St. Gallen 1989.
  • Leovenich P., Lingenfelder M., Kundensegmentierung im E-Commerce - Eine verhaltenswissenschaftliche Typisierung von Online-Kaufern, [w:] Konsumenten- verhalten im Internet, H. H. Bauer, J. Rósger, M. M. Neumann (Hrsg.), Vahlen, Munchen 2004.
  • Meffert H., Bruhn M., Dienstleistungsmarketing.Grundlagen - Konzepte - Methoden, 3. vollst. uberarb. und erw. Aufl., Gabler, Wiesbaden 2000.
  • Tome R., Schinzer H., Hepp M., Electronic Commerce und Electronic Business, 3. vollst. uberarb. Aufl., Vahlen, Munchen 2005.
  • Traub W., Marktfunktion und Dienstleistung des Versicherungsmaklers, „Zeitschrift fur die gesamte Versicherungswissenschaft" 1994, nr 3.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171190845

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.