Warianty tytułu
Classification of Young People Behavior Types in the Banking Services Market Using Multivariate Data Analysis Methods
Języki publikacji
Abstrakty
Prezentowany artykuł przedstawia próbę klasyfikacji typów ludzi młodych pod kątem ich aktywności na rynku usług bankowych z wykorzystaniem wielowymiarowych metod analizy. Występowanie wielu czynników, które różnicują zachowania przedstawicieli pokolenia Y, daje podstawę do dokonania ich segmentacji. Uwzględniając 21 różnych zmiennych, dotyczących powodów korzystania z usług bankowych, determinant wyboru banku związanych m.in. z jego wizerunkiem, częstotliwości korzystania z różnych produktów/usług bankowych, źródeł informacji rekomendujących dany bank oraz preferowanych form kontaktu z bankiem i różnych kanałów dystrybucji, wyłoniono 4 segmenty: przeciętni tradycjonaliści, perspektywiczni nowocześni, niezaangażowani tradycjonaliści oraz aktywni i postępowi. (abstrakt oryginalny)
This article represents an attempt to classify the types of young people in terms of their activity in the banking services market with the use of multivariate analysis methods. As there are many factors that differentiate the behavior of generation Y representatives, this provides a basis for making a segmentation. Taking into account 21 variables concerning the reasons for the use of banking services, determinants of bank choice related with its image, the frequency of use of various bank products/services, sources of information and preferred forms of contact with the bank, four segments were selected. These are: Average Traditionalists, Forward Modern, Non-committed Traditionalists and Active and Progressives. (original abstract)
Twórcy
autor
- Uniwersytet Przyrodniczy w Poznaniu
autor
- Uniwersytet Przyrodniczy w Poznaniu
Bibliografia
- M. Kusy, Opracowanie wyników badań ankietowych w programie Statistica. W: Analiza danych w programie Statistica - przegląd, StatSoft, Kraków 2010, s. 36.
- M. Łapczyński, A. Sagan, Metody statystyczne w marketingu i badaniach rynku, Kraków 2010, materiały szkoleniowe StatSoft.
- P. Pietkun, Nasi rówieśnicy, "Gazeta Bankowa" 2008, nr 46.
- A. Poczta-Wajda, Nowoczesne techniki analityczne w kształceniu na studiach ekonomicznych, Wyd. UE, Poznań 2010.
- S. Smyczek, Zachowania konsumentów na rynku usług bankowych, Wyd. AE, Katowice 2001.
- A. Stanisz, Przystępny kurs statystyki z zastosowaniem STATISTICA PL na przykładach z medycyny. Tom 3. Analizy wielowymiarowe, Wyd. StatSoft, Kraków 2007.
- http://www.knsps.uni.wroc.pl/calc.php
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171190899