Warianty tytułu
Supporting Value and Innovation Creation by Strategic Relations
Języki publikacji
Abstrakty
W publikacji autor omawia dwie powiązane ze sobą kwestie: · teoretyczne przesłanki tradycyjnej i nowoczesnej strategii tworzenia wartości, · wyniki badań empirycznych nad strategicznymi relacjami przedsiębiorstw krajów członkowskich UE z wybranymi partnerami, służącymi wspieraniu działalności innowacyjnej. Jak wskazują wyniki tych badań, większość przedsiębiorstw realizowała tradycyjną strategię tworzenia wartości. Strategia nowoczesna, oparta na założeniu, że przedsiębiorstwo współtworzy wartość z konsumentami, nie była powszechna. (abstrakt oryginalny)
In this publication the author discusses two connected issues: • theoretical premises of traditional and modern strategy of creation value, • results of empirical researches on strategic relations of enterprises in European Union Member States with selected partners, serving supporting innovation activity. As the results of these surveys indicated the most of enterprises realized the traditional strategy of creation value. The modern strategy, based on assumption that enterprise co-created value with consumers, it was not common. (original abstract)
Twórcy
autor
- Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie
Bibliografia
- J. Baruk, Istota innowacji. Podatność społeczeństw na innowacje, "Marketing i Rynek" 2009, nr 3.
- J. Baruk, Zarządzanie wiedzą i innowacjami, Wyd. Adam Marszałek, Toruń 2006.
- C.K. Prahalad, M.S. Krishnan, Nowa era innowacji, Wyd. Naukowe PWN, Warszawa 2010, s. 15.
- C.K. Prahalad, V. Ramaswamy, Przyszłość konkurencji, PWE, Warszawa 2005, s. 121.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171190957