PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2011 | nr 151 Orientacja na klienta jako kryterium doskonałości | 344--357
Tytuł artykułu

Uczestnictwo i informowanie jako forma oddziaływania administracji publicznej na zadowolenie klientów

Warianty tytułu
Participation and Information as a Methods of Impact of Public Administration Authorities on Customer Satisfaction
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W artykule przedstawiono metody i narzędzia, jakie mogą być wykorzystywane w sektorze publicznym dla zwiększenia zadowolenia klientów. Opisano rodzaje klientów administracji publicznej i instrumenty informacyjne pomocne w komunikacji władz ze społeczeństwem. W artykule podkreślono rolę sprzężenia zwrotnego w procesie komunikacji. Omówiono także wybrane aspekty partycypacji pracowników i informacji jako istotnego elementu zarządzania i rozwoju organizacji.(abstrakt oryginalny)
EN
This article presents management methods, that can be used in public sector to increase customers' satisfaction. Describes different types of customers in public administration and information tools for authorities to communicate with the public. The article emphasize the role of feedback in the communication process. Also discusses some aspects employees' participation and information as an important element of organizational management and organization development.(original abstract)
Twórcy
  • Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie
Bibliografia
  • Bereza J., Praktyka nr 27, Uspołecznienie budżetu - Urząd Gminu w Zabierzowie, [w:] M. Zawicki, S. Mazur, J. Bober, Zarządzanie w samorządzie terytorialnym. Najlepsze Praktyki, Kraków 2004.
  • Biurner J.G., The Crisis of Public Communication, Routledge, London 1995.
  • Bugdol M., Satysfakcja pracowników z systemów zarządzania jakością, "Problemy Jakości" 2010 nr 2.
  • Dolnicki B. (red.), Ustawa o samorządzie powiatowym. Komentarz, Zakamycze, Kraków 2005.
  • Flis J., Praktyka nr 26, Uspołecznienie strategii rozwoju województwa- Urząd Marszałkowski Województwa Małopolskiego, [w:] M. Zawicki, S. Mazur, J. Bober, Zarządzanie w samorządzie terytorialnym. Najlepsze praktyki, Kraków 2004.
  • Fountain J., Building The Virtual Stale, Bookings Institution Press, Washington 2001.
  • Giedrojć K., Public relations w administracji, Wydawnictwo Profesjonalne, 2004.
  • Hausner J. (red.), Komunikacja i partycypacja społeczna, Kraków 1999.
  • Kmieciak Z., Ogólne zasady prawa i postępowania administracyjnego, Wydawnictwa Prawnicze PWN, Warszawa 2000.
  • Kożusznik B., Zachowania człowieka w organizacji, Warszawa 2002.
  • Kreier E., Łuczak J. (red.), ISO 9000. Łatwy i skuteczny sposób uzyskania certyfikatu jakości, Poznań 2001.
  • Lundy O., Cowling A., Strategiczne zarządzanie zasobami ludzkimi, Dom Wydawniczy ABC, Kraków 2001.
  • Łunarski J., Zarządzanie jakością. Standardy i zasady, Warszawa 2008.
  • Pawłowska A., Informatyzacja w administracji publicznej, Służba Cywilna, jesień-zima 2003/2004.
  • Penc J., Kreowanie zachowań w organizacji. Konflikty i stresy pracownicze. Zmiany i rozwój organizacji, Agencja Wydawnicza Placet, Warszawa 2001.
  • Poster M., The Internet and the Public Sphere, [w:] Virtual Politics, Identity and Community in Cyberspace, D. Holmes (ed.), Sage Publications, London 1998.
  • Reykowski J., Teoria motywacji a zarządzanie, PWE, Warszawa 1975.
  • Strategia kierunkowa rozwoju informatyzacji Polski do roku 2013 oraz perspektywiczna prognoza transformacji społeczeństwa informacyjnego do roku 2020.
  • Supernat J., Instrumenty działania administracji publicznej. Studium z nauki administracji, Kolonia Limited, 2003.
  • Szóstek D., Czy warto angażować pracowników w zarządzanie firmą?, "Problemy Jakości" 2010 nr 1.
  • Tarczydłio B., Budowanie relacji wewnętrznych poprzez public relations, [w:] L. Zbiegień-Maciąg, Teoretyczne i praktyczne zagadnienia funkcjonowania służb personalnych w polskich firmach, materiały konferencyjne; konferencja naukowa Krynica 1997.
  • Wagenheim M., Andersen S., Theme park employee statisfaction and customer orientation, "Mainging Leisure" 2008, vol. 13, lssue 5.
  • Zaleski J. (red.), Ejektywne metody zarządzania w administracji publicznej. Raport Programu Reformy Administracji Publicznej ISP, Warszawa 2000.
  • Zarządzanie w służbie cywilnej - poradnik praktyczny, Urząd Służby Cywilnej, Warszawa 2002.
  • Zawicki M., Mazur S., Bober J. (red.), Zarządzanie w samorządzie terytorialnym. Najlepsze praktyki, Kraków 2004.
  • Zbiegień-Maciąg L., Marketing personalny, czyli jak zarządzać pracownikami w firmie, Warszawa 1996.
  • Zbiegień-Maciąg L., Teoretyczne i praktyczne zagadnienia funkcjonowania służb personalnych w polskich firmach, materiały konferencyjne; konferencja naukowa Krynica 1997.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171191665

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.