PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2010 | nr 135 | 117--126
Tytuł artykułu

Komunikacja marketingowa jako sposób osiągania przewagi konkurencyjnej na rynku

Autorzy
Warianty tytułu
Marketing Communications as a Way of Achieving a Competitive Advantage.
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem rozważań jest określenie warunków wyboru komunikacji marketingowej jako sposobu budowania przewagi konkurencyjnej i wskazanie narzędzi, które pozwalają przedsiębiorstwom tę przewagę osiągnąć. Ze względu na ograniczone możliwości konkurowania poprzez oddzielnie traktowane różne rodzaje zasobów zachodzi potrzeba stworzenia zintegrowanego zbioru działań instrumentów pozwalających realizować cele rynkowe przedsiębiorstwa. W artykule wskazano możliwości wykorzystania komunikacji marketingowej dla budowania przewagi konkurencyjnej. Przyjmuje się bowiem że im większe wysiłki podejmuje przedsiębiorstwo w zakresie skutecznej komunikacji markwtingowej mającej na celu tworzenie i podtrzymywanie kontaktów z otoczeniem (w tym głónie z nabywcami), tym większa jest jego konkurencyjność. (fragmnt tekstu)
EN
The main objective of this article is to define conditions of marketing Communications' selection as a way of building competitive advantage. Moreover, the author would like to point out the instruments which allow achieving it. Regarding limited possibilities of competing by single, different sources, there is a need of creating integrated set of instrument which enables accomplishing company's strategic goals. The article presents the potentials of using marketing Communications for building competitive advantage. There is an assumption that greater efforts company takes in effective marketing communicating, the higher level of competitiveness it shows.(original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
117--126
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
Bibliografia
  • Adamkiewicz-Drwiłło H.G., Uwarunkowania konkurencyjności przedsiębiorstwa, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2002.
  • Anderson W., A Marketing View of Competition, Journal of Marketing 1937, January.
  • Belch G.E., Belch M.A, Advertising and Promotion. An Integrated Marketing Communications Perspective, McGraw-Hill, Irwin, New York, 2009.
  • Clow K., Baack D., Integrated Advertising, Promotion and Marketing Communications, Prentice-Hall, New Jersey 2007.
  • Czubała A., Dystrybucja produktów, PWE, Warszawa 2001.
  • Haffer M., Instrumenty konkurowania, w: Budowanie potencjału konkurencyjności przedsiębiorstwa, red. M. Stankiewicz, TNOiK, Dom Organizatora, Toruń 1999.
  • Komunikacja marketingowa. Instrumenty i metody, red. B. Szymoniuk, PWE, Warszawa 2006.
  • Kotler Ph., Marketing, Rebis, Poznań 2005.
  • Krzyżanowska M., Marketing a inne sposoby budowania przewagi konkurencyjnej, Marketing i Rynek 2009, nr l.
  • Mróz B., Public Relations, Firma 1992, nr 1.
  • Obłój K., Strategia organizacji, PWE, Warszawa 2001.
  • Pabian A., Obszar oraz hierarchia działań integracyjnych w sferze promocji. Marketing i Rynek 2009, nr 4.
  • Pabian A., Promocja. Nowoczesne środki i formy, Difin, Warszawa 2008.
  • Pogorzelski J., Pozycjonowanie produktu, PWE, Warszawa 2008, s. 50-51.
  • Porter M., Strategia konkurencji. Metody analizy sektorów i konkurentów, MT Biznes, Warszawa 2000.
  • Spyra Z., Kanały dystrybucji. Kształtowanie relacji, CeDeWu.PL, Wydawnictwo Fachowe, Warszawa 2007.
  • Sztucki T., Promocja. Sztuka pozyskiwania nabywców, Placet, Warszawa 1995.
  • Szymczak J., Ankiel-Homa M., Możliwości w wykorzystaniu opakowań jednostkowych jako nośnika ,,sales promotions", Opakowanie 2009, nr 2. (22).
  • Uroda J., Reklama internetowa jako narzędzie budowania przewagi konkurencyjnej w: Zarządzanie konkurencyjnością przedsiębiorstwa, red. A. Lipowski, Wyższa Szkoła Biznesu w Dąbrowie Górniczej, 2008.
  • Wrzosek W., Funkcjonowanie rynku, PWE, Warszawa 1998.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171191819

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.