PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2010 | nr 135 | 185--194
Tytuł artykułu

Rola kominikacji z młodymi dorosłymi w procesie budowania lojalności wobec marki produktów nietrwałych

Warianty tytułu
The Role of Marketing Communication in Process of Creation "Young Adults" Loyality of the Brand of Nondurable Goods.
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Upowszechnianie się nowoczesnego marketingu wiąże się z postępującą segmentacją. Niewiele firm zadowala się charakterystyką zachowań przeciętnych nabywców, ze względu na konieczność rozpoznania złożoności przyczyn określonego postępowania i odkrycia cech różnicujących ich zachowania. Segment młodych dorosłych, tworzą osoby w wieku 18-29 lat. Wiele firm interesuje się tym segmentem , ponieważ stanowi on 20 % polskiego społeczeństwa. Oznacza to konieczność poznawania potrzeb tej zbiorowości i dostosowanie do niej podaży produktów, a także sposobu obsługi rynkowej. Artykuł bazuje na wynikach autorskich badań przeprowadzonych w okresie od stycznia do kwietnia 2009 roku na próbie 886 osób w wieku 18-29 lat. Przeprowadzone badanie miało charakter ilosciowy, zastosowano kwestionariusz ankiety; badanie przeprowadzone zostało przez Internet. Zastosowano dobór kwotowy - skład próby został określony proporcjonalnie do udziału poszczególnych warstw w badanej populacji w Polsce (pod względem wieku i płci). (fragment tekstu)
EN
The author empirical research results over the loyalty of the "Young Adults" (18-29 years old) segment to the brand consumer of nondurable products are presented in the article. The roles of particular elements of marketing-mix have been examined and in this context the role of marketing communication has been showed. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
185--194
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Szczeciński
Bibliografia
  • Grzegorczyk W., Lojalność klientów wobec banku - czynniki i konsekwencje, Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej im. O. Langego nr 852, Wrocław 2000.
  • Mały rocznik statystyczny Polski 2008, GUS, Warszawa 2008.
  • Komunikowanie się w marketingu, red. H. Mruk, PWE, Warszawa 2004.
  • Marketing usług. Wybrane aspekty, red. J. Perenc, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin 2005.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171191907

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.