PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2010 | nr 135 | 277--285
Tytuł artykułu

Komunuikacja społeczna organizacji pozarządowych

Warianty tytułu
Social Communication of NonGovernmental Organizations.
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W artykule przedstawiono kanały i instrumenty komunikacji społecznej i marketingowej, wykorzystywane przez organizacje pozarządowe w realizacji ich celów społecznych i gospodarczych. Cechy komunikacji społecznej organizacji pozarządowych ukazują wzrost znaczenia doskonalenia kanałów i form przekazu informacji. Cechy Internetu i mobilnych mediów komunikacji a przede wszystkim powszechność i małe bariery wejścia, spowodowały rozwój nowych form przekazu informacji w środowisku społecznym. Współczesne miejsce profesjonalnych sposobów kimunikacji społecznej zajmują media obywatelskie, otwarte kanały komunikacji, sieci społecznościowe i dziennikarstwo obywatelskie, Nowe sposoby komunikacji społecznej odpowiadają oczekiwaniom i potrzebom społecznym co do formy, czasu i treści przekazu. (fragment tekstu)
EN
In today's market economy targets NGOs designate the following areas of activity of communication: - civic education, fostering pro-social attitudes and charities, -gaining acceptance and support for actions undertaken by these organizations, social activities, - promotion offers social services (commercial and non-profit). The success of the implementation of these tasks depends on their efforts to adapt the instruments and efficient channels of communication and marketing. Currently, the Internet and citizens channels play a very important role in the social communication. The paper presents the characteristics of these channels of communication. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
277--285
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
Bibliografia
  • Biały A., Media w społeczeństwie obywatelskim i w trzecim sektorze, III Sektor 2008,nr 24.
  • Hupa A., World Wide Web i społeczeństwo obywatelskie, III Sektor 2008, nr 14.
  • Juros A., Media narzędziem społeczeństwa obywatelskiego. Inicjatywa Forum Mediów Obywatelskich, III Sektor 2008, nr 18.
  • Karta praw podstawowych Unii Europejskiej, art. 11, Wolność wypowiedzi i informacji (on-line), dostępna w Internecie: http://www.ms.gov.pl/ue/translation/32000X1218 (Ol).doc.
  • Komunikowanie się w marketingu, red. H. Mruk, PWE, Warszawa 2004.
  • Kurczerjawaja E., Media organizacji pozarządowych jako narzędzie budowania wizerunku trzeciego sektora w Polsce i w Rosji, III Sektor 2008, nr 14.
  • Sadkowski L., Porażająca skuteczność, Bank, luty 2006.
  • Stokowska A., Bardziej dziennikarz czy bardziej obywatel? III Sektor 2008, nr 14.
  • Zasępa T., Media. Człowiek. Społeczeństwo. Doświadczenie europejsko-amerykańskie, Edycja św. Pawła, Częstochowa 2000.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171191979

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.