Warianty tytułu
Marketing and Objectives of Sports Speedway Clubs in The Context of the 50th Anniversary of the Kolejarz Opole Club
Języki publikacji
Abstrakty
Sport jest bardzo skuteczną platformą komunikacji, związaną z wyjątkowymi emocjami oraz szczególną lojalnością zarówno w odniesieniu do dyscypliny, klubu, jak i zawodnika. Stale rosnąca medialna popularność sportu, jego dynamika i ekspresja - jako doskonałe tło kształtowania wizerunku, budowania marki, nawiązywania relacji - powodują m.in. potrzebę systematycznego rozwoju marketingu w klubach i organizacjach sportowych. Marketing ten wnosi w świat zarządzania nową jakość i świeżość, która potrzebna jest w każdej sferze działania. Obchody 50-lecia Kolejarza Opole były i są znakomitą okazją implementacji idei i rozwiązań marketingu sportowego w obszar funkcjonowania klubu żużlowego. Artykuł traktuje właśnie o doświadczeniach i planach w tym zakresie drużyny opolskiego speedwaya. (abstrakt oryginalny)
Sports is a very effective communication platform associated with unique emotions and special loyalty with respect to the discipline, the club, and me contestant. The constantly increasing media popularity of sports, its dynamics and expressiveness make it an excellent background of image creation, building a brand, or starting relationships, which shows the need for a systematic development of marketing in the clubs and in sports organisations. This type of marketing brings to the management world new quality and freshness, which is needed in every sphere of action. The 50th anniversary of Kolejarz Opole celebrations were and are an excellent opportunity to implement the idea and solutions of sports marketing in the area of speedway club operation; the article is exactly about the experiences and plans concerning this matter of the Opole speedway team. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
60--71
Opis fizyczny
Twórcy
autor
- Uniwersytet Opolski; Wyższa Szkoła Zarządzania i Administracji w Opolu
Bibliografia
- Dobruszek W., 2006, ABC żużlowych torów. Jerzy Szczakiel, Wydawnictwo "Danuta", Leszno.
- Garbarski L., 1994, Marketing - w jakim kierunku podąża świat, Marketing i Rynek, nr 2.
- Kotler Ph., 1994, Marketing. Analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola, Gebethner i S-ka, Warszawa.
- Malisz H., 2009, Na kolejarskim torze - historia opolskiego żużla, cz. 1: 1950-1964, cz. 2: 1965-1969, Opole.
- Marketing dla sportu, 2005, Mruk H., Matecki P., Kropielnicki K. (red.), Sport&Business Foundation, Poznań.
- Marketingowe zarządzanie sportem, 2005, Mruk H., Matecki P., Kropielnicki K., Śliwowski R., Przybylska P., Furlepa M. (red.), Sport&Business Foundation, Poznań .
- Marketingowo o sporcie, 2005, Mruk H., Jordanowski P., Matecki P., Kropielnicki K. (red.), Sport &Business Foundation, Poznań.
- Panfil Ł., Seweryniak T., 2009, Wybrane czynniki umiędzynarodowiania kadr organizacji sportowych, AWF Wrocław, Wrocław.
- Pokusa T. (red.), 2010, Asy ze Wschodniej czyli 50 na 50 Kolejarza Opole, WSZiA, Opole.
- Pokusa T., 2010, Marketing sportowy na przykładzie żużla, WSZiA, Opole.
- Stosik A., Morawski M., 2009, Zarządzanie kapitałem ludzkim dla menedżerów w sporcie, AWF Wrocław, Wrocław.
- Sznajder A., 2008, Marketing sportu, PWE, Warszawa.
- Szromnik A., 2006, Marketingowa koncepcja przedsięwzięcia sportowego, Sport&Business Foundation, Poznań.
- Teoria i praktyka marketingu w sporcie i sportowym, 2008, Weisa Bytom, Bytom.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171192439