PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2011 | nr 168 | 102--114
Tytuł artykułu

Postrzeganie klubu sportowego przez rodziców młodych zawodników

Autorzy
Warianty tytułu
The Perception of Sport Clubs by the Parents of Young Players
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Rodzice, posyłający swoje dzieci na zajęcia do klubów sportowych, to specyficzna i mało dostrzegana grupa nabywców usług tych organizacji. Mając jednak na uwadze fakt, że to oni decydują o rozpoczęciu, a następnie kontynuowaniu przez dzieci zajęć, trzeba zauważyć, że jest to grupa dość istotna. Dlatego też ważne jest poznanie sposobów postrzegania przez nich klubów sportowych oraz kryteriów ich oceny. Celem artykułu jest pokazanie sposobu postrzegania i kryteriów oceny klubów sportowych przez rodziców młodych zawodników. Próbowano odpowiedzieć także na postawione już wcześniej pytanie, czy ocena jakości (a szczególnie kryteria tej oceny) są takie same, jak opisane w przypadku większości usług. Artykuł składa się w dwóch części. W pierwszej zaprezentowano podstawowe założenia związane z teorią jakości usług. Część drugą stanowi prezentacja wyników własnych badań, przeprowadzonych wśród rodziców dzieci uczęszczających na zajęcia do Klubu Rock'n'Rolla Akrobatycznego AWF Kraków. Obejmuje ona analizę podstawowych przesłanek podejmowania przez rodziców decyzji o rozpoczęciu przez ich dzieci zajęć w klubie oraz kryteriów oceny działań klubu. (abstrakt oryginalny)
EN
Parents who send their children to sports club activities are a special and also a barely noticeable group of customers of the services offered by sport clubs. Baring in mind that it is for the parents to decide whether their children will apply for and then continue their participation in the clubs' supervised activities, they are a very important group of customers. Therefore, it is important to learn about the ways the parents perceive sports clubs and the criteria they use for clubs' evaluation. The aim of the paper is to show how the parents of young sports players perceive the clubs and what criteria they use for the evaluation. Additionally, an attempt has been made to answer the question whether the quality assessment criteria are the same as in the case of general quality of services described in the literature. The paper consists of two parts. In the first one the basic concepts related to the theory of service quality are explained. In the second part the author presents the results of her own survey conducted among the parents of the children who participate in the activities organized by the Acrobatic Rock'n'Roll Club (Klub Rock'n'Rolla Akrobatycznego) of Kraków School of Physical Education (AWF Kraków). The presentation offers an analysis of the basic determinants of parents' decisions to enroll their children in the club and the evaluation criteria of the activities of the club. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
102--114
Opis fizyczny
Twórcy
autor
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie
Bibliografia
  • Berbeka J., 2004, Marketing w sporcie, Wydawnictwo AE w Krakowie, Kraków.
  • Berry L.L., Zeithaml V.A., Parasuraman A., 1988, The service quality puzzle, Business Horizons, September - October.
  • Drummond H., 1998, W pogoni za jakością, Dom Wydawniczy ABC, Warszawa.
  • Gronroos Ch., 2000, Service Management and Marketing, John Wiley & Sons Ltd, Chichester.
  • Johnston R., 1995, The determinants of service quality, satisfiers and dissatisfiers, International Journal of Service Industry Management Vol. 6, No. 5.
  • Parasuraman A., Berry L.L., Zeithaml V.A., 1988, Servqual: A multiple-item scale for measuring consumer perceptions of service quality, Journal of Retailing Vol. 64.
  • Payne A., 1996, Marketing usług, PWE, Warszawa.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171192447

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.