PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2011 | nr 168 | 162--170
Tytuł artykułu

Marketing skierowany do kobiet jako obszar marketingowego działania w branży sportowej

Warianty tytułu
Women-Oriented Marketing as an Area of Marketing Activity in Sports
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Rosnąca siła nabywcza kobiet oraz ich dominująca rola w podejmowaniu decyzji zakupowych w gospodarstwach domowych powoduje wzrost zainteresowania specjalistów ds. marketingu tą grupą klientów. Coraz więcej branż wdraża koncepcję marketingu skierowanego do kobiet. Analizy na temat kobiet jako kibiców sportowych wskazują, że nadszedł czas także na branżę sportową. W związku z tym przygotowano artykuł, w którym zawarto analizę atrakcyjności segmentu kobiecego dla tej branży oraz przedstawiono, w jakim stopniu wykorzystuje ona potencjał tego rynku. (abstrakt oryginalny)
EN
The increasing purchasing power of women and their dominant role in making purchase decisions in the household evokes a growth of marketing experts' interest in this group of customers. More and more industries implement the concept of women's marketing. The analyses concerning women as sports fans show that this idea should be implemented in the sports industry as well. For that reason, a paper containing an analysis of the attractiveness of this segment for the specified industry and showing how it exploits the women's market potential has been prepared. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
162--170
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
Bibliografia
  • Branch M.D., 1995, Tapping new markets: Women as sport consumers, Sport Marketing Quarterly, No. 4.
  • Klinger K., Janczewska M., 2008, Polki będą oglądać Euro, http://wiadomosci.dziennik.pl/wydarzenia/artykuly/129075,polki-beda-ogladac-euro-2008.html.
  • Marketing.Kobiecy.pl.
  • Pawlikowska K., 2010, Nadszedł czas female economy, Marketing w Praktyce, nr 5.
  • Pawlikowska K., Polska Superwoman..., http://pawlikowska.blog.onet.pl/Polska-Superwoman,2,10415512375.
  • Polska piłka nożna kobiet w Polsacie Sport, http://mediafm.net/telewizja/15595,Polska-pilka-nozna-kobiet-w-Polsacie-Sport.html.
  • Popcorn F., Marigold L., 2000, Eveolution: The Eight Truths of Marketing to Women, Hyperion, New York.
  • Raport Płeć Konsumenta w Marketingu, http://marketingkobiet.pl/?page_id=1770.
  • Rydzik M., Baby nie chcą już prać/Samiec alfa przy pralce, http://gospodarka.gazeta.pl/firma/1,31560,5634303,Baby_nie_chca_juz_prac_Samiec_alfa_przy_pralce.html.
  • Pogorzelski S., Kobiety: na boiskach i kanapach, PROTO, http://www.proto.pl/artykuly/info?itemld=52281&rob=Stanislaw_Pogorzelski_Kobiety:_na_boiskach_ i_ kanapach.
  • Sieńkowska E., 2010, Zmienne oblicza pań, Marketing w Praktyce, nr 5.
  • Silverstein M.J., Sayre K., 2009, Women Want More, Boston Consulting Group.
  • Sloan J.A., Marketing Sports to women, http://domapp01.shu.edu/depts/uc/apps/ libraryrepository.nsf/resourceid/71AADAFEBDC6786685256E230052452C/$File/Sloan-Jennifer Master.pdf?Open.
  • Sowińska N., Łobanowski A., Marketing sportowy nie dla kobiet, http://marketing.nf.pl/Artykul/8223/Marketing-sportowy-nie-dla-kobiet/badania-marketingowe-marketing-marketing-sportowy-sponsoring/.
  • Według badań MasterCard, kobiety wydadzą 140 milionów Euro na mistrzostwa UEFA EURO 2008 , http://www.banki.pl/48533_33293_informacje_informacja_inne.html.
  • Widz kanałów sportowych jest atrakcyjny dla reklamodawców, http://biznes.gazetaprawna.pl/artykuly/439345,widz_kanalow_sportowych_jest_atrakcyjny_dla_reklamodawcow.html.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171192477

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.