Warianty tytułu
The Significance of the Place of Production of Mineral Fertilisers in the Purchase Decicions of Agricultural Producers
Języki publikacji
Abstrakty
Wraz z rozwojem rynku nawozów mineralnych wzrasta złożoność procesu decyzyjnego, podejmowanego przez rolników. Wymaga to poznania czynników wpływających na decyzję producenta rolnego odnośnie zakupu i stosowania danego nawozu. W artykule przedstawiono rezultaty badań empirycznych dotyczących znaczenia kraju produkcji nawozów mineralnych w decyzjach zakupowych podejmowanych przez producentów rolnych. Wynika z nich, iż bardzo duży wpływ czynnika kraju produkcji nawozu na jego zakup cechował producentów rolnych prowadzących gospodarstwa rolne o powierzchni 20-29,99 ha. Deklarowany duży wpływ badanego czynnika charakterystyczny był dla rolników w wieku 50-59 lat. (abstrakt oryginalny)
Słowa kluczowe
Twórcy
autor
- Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
Bibliografia
- 1. Igras J.: Potencjał polskiego przemysłu nawozowego na tle Unii Europejskiej [w:] Zasady wprowadzania nawozów do obrotu (red. A. Harasim). IUNG-PIB, Puławy 2006.
- 2. Sajdakowska M.: Etnocentryzm konsumencki - czynnik wpływający na decyzje nabywcze konsumentów na rynku żywności. Acta Scientiarum Polonorum 2003. Technologia Alimentaria 2.
- 3. Sikora T.: Efekt kraju pochodzenia w marketingu międzynarodowym [w:] Marketing międzynarodowy. Uwarunkowania, instrumenty, tendencje (red. E. Duliniec). Wydawnictwo SGH, Warszawa 2007.
- 4. Spiak J., Piwowar A. : Preferencje producentów rolnych w zakresie stosowania nawozów mineralnych na Dolnym Śląsku. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu; Rolnictwo XCI, nr 560. Wrocław 2007.
- 5. Stanimir A. : Analiza korespondencji jako narzędzie do badania zjawisk ekonomicznych. Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, Wrocław 2005.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171192971