PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2011 | nr 191 Faces of Competitiveness in Asia Pacific | 128--140
Tytuł artykułu

Competitiveness of Chinese Suppliers of Telecommunication Technology on International Markets

Warianty tytułu
Konkurencyjność chińskich dostawców technologii telekomunikacyjnych na rynkach międzynarodowych
Języki publikacji
EN
Abstrakty
EN
In recent years one could observe the increasing importance of suppliers from China on the telecommunications equipment and technology market. The perception of Chinese products has also changed, which, along with their competitive prices, strengthens their technological competitiveness. This study examines the political changes in China that led to this situation, as well as the factors of competitiveness of Chinese telecom technology suppliers.(original abstract)
W ostatnich latach na rynku sprzętu telekomunikacyjnego i technologii można zaobserwować rosnące znaczenie dostawców pochodzących z Chin. Zmienia się postrzeganie także produktów, które oprócz wzmocnienia ich konkurencyjności cenowej umacniają swoją konkurencyjność technologiczną. W pracy przeanalizowano zmiany polityczne w Chinach, które doprowadziły do tej sytuacji, oraz czynniki konkurencyjności chińskich dostawców technologii telekomunikacyjnych.(abstrakt oryginalny)
Twórcy
  • Warsaw School of Economics, Poland
Bibliografia
  • Álvarez R., Claro S., The China Phenomenon: Price, Quality or Variety?, Working Papers Central Bank of Chile, 2006.
  • America Movil Profits Up on Lower Costs - Secures Chinese Bank Loan, 2009, www.cellular-news.com.
  • China Internet Network Information Center, 19th Statistical Survey Report on Internet Development in China, 2007.
  • Engardio P., Roberts D., Bremner B., The China Price, Business Week, New York 2004.
  • ET Bureau, Sistema Shyam TeleServices Limited Signs $70 mn Loan Agreement with Bank of China, 2009, www.economictimes.indiatimes.com.
  • Harney A., The China Price: The True Cost of Chinese Competitive Advantage, The Penguin Press, 2008.
  • Harris T., Ganguly K., FTTx, DSLAM, and CMTS Subscribers/Ports, Revenue, and Market Share by Region and on a Rolling 4Q Basis, OVUM, 2009.
  • Harris T., Mazur J., Global Historical Quarterly Revenues of Switching and Routing Vendors, OVUM, 2009.
  • Huawei Technologies Co. Ltd, Annual Report 2009.
  • Le Maistre R., Pressure Piles on Huawei, ZTE, 2006, lightrading.com.
  • Lunden I., Vendor Financing: Loan Wars, 2009, www.totaltele.com.
  • Lusi D., Wen L., Ji T.,Chinese manufacturing informatization, Web Service Research and Implementation of E-commerce Systems, 2003.
  • Ministry of Science and Technology of the People's Republic of China, China Science and Technology Statistics Data Book, 2007.
  • National Bureau of Statistics of China, China Statistics Yearbook 2009, 2009.
  • Navarro P.W., China and Weapons of Mass Production: The "China Price" Is the "Cheating Price", FT Press 2010.
  • Poncet S., Inward and Outward FDI in China, Sorbone-Economie Université Paris, 2007.
  • Shi S., Li T.Y., Torch Program - Birthed in Texas, Grown Up in China, Returning to Texas/Mexico: An Entrepreneurship Creation Program for the Success of Chinese High Tech Industry, Texas Lyceum, 2006.
  • U.S. Bureau of Labor Statistics, National Industry-Specific Occupational Employment and Wage Estimates May 2009; http://www.jobstats.co.uk.
  • Willing N., Reliance Borrows $750M for Huawei Gear, 2008, www.lightreading.com.
  • WIPO Statistics Database, June 2010.
  • http://www.lightreading.com
  • http://www.most.gov.cn
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171193209

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.