PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2009 | nr 115 | 104--118
Tytuł artykułu

Podejmowanie decyzji w gospodarstwie domowym - podział siły decyzyjnej w zakresie zachowań finansowych

Warianty tytułu
Decision Making in the Family - Sharing of the Decision-Making Power Among the Family Members
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Niniejszy artykuł poświęcony jest interakcjom między członkami gospodarstwa domowego, okresleniu wpływu poszczególnych osób na dostateczną decyzję oraz określeniu determinant kształtujących te wpływy. Przedmiotem decyzji poddanych analizie są zachowania związane z oszczędzaniem. (fragment tekstu)
EN
The article investigates the problem of family household roles when deciding on family savings. The first part is a critical review of the topic. This allowed to put forward four hypotheses: two of these hypotheses are connected with the decision-making power among family members and the other two - with the determinants of the decisions. The empirical analysis has been done on the basis of the author's own research, which made it possible to verify the hypotheses. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
104--118
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
Bibliografia
  • Ando A., Modigliani F., The Life Cycle Hypothesis of Saving: Aggregate Implications and Tests, „American Economic Review" no. 53, 1963
  • G.S. Becker, A Treatise of the Family, Harvard University Press, Cambridge, 1991
  • Boecker F. Praeferenzforschung als Mittel marktorientierter Unternehmensfuehrung, Zeitschrift fuer betribswirtschafiliche Forschung, 1986
  • Boecker F. Kształtowanie preferencji wobec dóbr trwałego użytku w rodzinie, w: Zachowania konsumenta. Koncepcja i badania europejskie, (red.) M. Lambkin, G. Foxall, F. Van Raaij, B. Heilbrunn, PWN Warszawa 2001
  • Davis H.L., Rigaux B.P., Perception o f mar Hal roles in decision processes, „Journal of Consumer Research" no. 1974
  • Dubois D., Marchetti R.Z., Le triangle d'influence, un nouvel outil pour mesurer la repartition des roles dans les decisions families d'achat, Actes du 8eme Congres International deFAssociation Francaise du Marketing, Lyon 1992
  • French J.R. , Raven B.H., The bases of social power, w: The Studies on Social Power, (ed.) D. Cartwright, Ann Arbor, Michigan 1959
  • Gertzen H., Component Processes of phased decision strategies, „Acta Psychologica" no. 80, 1992
  • Kranichfeld M.L., Rethinkingfamily power, „Journal of Family Issues" no. 8, 1987
  • W. Kroeber-Riel, Konsumentemerhalten, wyd. 4, Monachium 1984
  • Popenoe, D., American Family Decline, 1960-1990: A review and appraisal, „Journal of Marriage and the Family" no. 55, 1993
  • Silk A.J., Kalwani M.U., Measuring influencein organizational purchase decisions, „Journal of Marketing Research" no. 2, 1982
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171193243

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.