PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2011 | nr 192 Competitiveness of Economies in the Asia-Pacific Region : Selected Problems | 98--106
Tytuł artykułu

The Image of Japan in the World According to Nation Brands Index

Warianty tytułu
Wizerunek Japonii w świecie według Anholt Nation Brands Index
Języki publikacji
EN
Abstrakty
W dzisiejszym globalnym świecie kraje bardzo intensywnie konkurują między sobą o uwagę i zaufanie inwestorów, potencjalnych konsumentów i turystów. Wiele narodów zdało sobie sprawę, że ważnym orężem w tej walce może być silna marka narodowa. Artykuł prezentuje wizerunek Japonii w świecie w świetle badań przeprowadzonych przez zespół kierowany przez pomysłodawcę Nation Brands Index (NBI) Simona Anholta. Wizerunek Japonii jest pozytywny, udało jej się stworzyć silną markę narodową. Japonia szczególnie ceniona jest w kategorii "eksport" - produkty japońskie są uważane za innowacyjne, nasycone nowoczesną technologią. Gorzej sytuacja kształtuje się w kategorii "rządy", co stawia wyzwanie przed władzami kraju zmiany takiego postrzegania.(abstrakt oryginalny)
EN
In the present globalized world, countries compete for the attention and trust of investors, potential consumers and tourists. Many nations have realized that an important weapon in this struggle may be a strong national brand. The article presents the image of Japan in the world in the light of research conducted by a team led by an architect of the Nation Brands Index (NBI), Simon Anholt. The image of Japan is positive, the country managed to create a strong national brand. Japan is especially appreciated in the export dimension - the Japanese products are considered innovative and modern. The situation is worse in the governance dimension, which poses challenges to the authorities to change such a perception.(original abstract)
Twórcy
  • Wrocław University of Economics, Poland
  • Wrocław University of Economics, Poland
Bibliografia
  • Błońska K., Polska - Od dostawcy tanich usług do silnej marki, Brief for Poland 2006, nr 26.
  • Boruc M.A., Od redaktora, [in:] W. Olins, Wally Olins o marce, Instytut Marki Polskiej, Warszawa 2004.
  • How the World Sees the World. The Anholt-GMI Nation Brands Index. Second Quarter, 2005, www.simonanholt.com (date of access: 7.05.2011).
  • How the World sees the World. The Anholt-GMI Nation Brands Index. Fourth Quarter, 2005, www.simonanholt.com (date of access: 7.05.2011).
  • O'Shaughnessy J., O'Shaughnessy N.J., Treating the nation as a brand: Some neglected issues, Journal of Macromarketing 2000, Vol. 20.
  • The Anholt Nation Brands Index Special Report: How Has our World View Changed since 2005? Fourth Quarter, 2006, www.simonanholt.com (date of access: 7.05.2011).
  • The Anholt Nation Brands Index. Special Report Q1 2007, www.simonanholt.com (date of access: 7.05.2011).
  • The Anholt-GfK Roper Nation Brands Index. 2008 Global Report for Media Reference, www.simonanholt.com (date of access: 7.05.2011).
  • www.brandfinance.com (website of Brand Finance. The Leading Independent Brand Valuation Consultancy)
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171193337

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.