PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2011 | nr 171 | 39--49
Tytuł artykułu

Rola wizerunku placówki usług medycznych w ocenie pacjenta

Warianty tytułu
Image Creation in Building Competitive Advantage of a Healthcare Institution
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Obecnie nie wystarczy zaoferowanie jakościowo dobrej oferty, po atrakcyjnej cenie, by osiągnąć sukces. Klienci coraz częściej oczekują pewnej wartości dodanej, niekoniecznie uchwytnej w ujęciu materialnym, którą może być wizerunek związanym z marką, dający namiastkę luksusu, możliwość wyróżnienia się, zaspokojenia snobistycznych pobudek, podniesienia statusu społecznego i materialnego czy też, co najważniejsze dla przedsiębiorstw usługowych, zaufanie i pewność. Wraz z dynamicznym rozwojem gospodarki rozwija się w Polsce sektor usług medycznych, w tym również prywatnych usług medycznych. Z roku na rok obserwuje się nasilenie konkurencji w tym sektorze i dlatego tak ważne stało się budowanie pozytywnych relacji z otoczeniem wykorzystujące działania marketingowe oraz budowanie pozytywnego wizerunku placówek usług medycznych. Placówki medyczne chcą być dobrze postrzegane przez swoich pacjentów. Żeby to osiągnąć, każda z nich próbuje tworzyć pozytywny wizerunku firmy, oferowanych usług medycznych, a także, coraz częściej, własnych pracowników. Niniejszy artykuł zawiera systematykę podstawowych pojęć dotyczących wizerunku firmy oraz analizę roli i znaczenia wizerunku placówki medycznej na podstawie wybranych fragmentów badań przeprowadzonych wśród odbiorców wizerunku - pacjentów krakowskich placówek usług medycznych. (abstrakt oryginalny)
EN
Nowadays an offer of a good value and attractive price is not sufficient to achieve a success. More and more often the clients look for some additional values not necessary in the material dimension. This can be the image connected with the trade-mark, giving an impression of luxury, the possibility of making oneself stand out, satisfying the snobbish attitude, improving the social and material status, but also, what is most important for the institutions offering services, trust and confidence. Together with the vivid economical development in Poland goes the development of the healthcare services, including the private one. Every year the competition on this market becomes stronger, which makes building positive relations with the environment so important. There are marketing actions used to achieve this aim, as well as to build a positive image of healthcare institutions. Healthcare institutions want to be positively perceived by their clients. That’s why they try to create a positive image of the firm, of the offered services and their own medical stuff. The article offers a systematic presentation of basic terms referring to the company's image creation, as well as an analysis of the role and importance of the healthcare institution's image based on the marketing research held among the patients - clients of healthcare institutions in Cracow. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
39--49
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie
Bibliografia
  • Budzyński W., 2001, Public Relations: zarządzanie reputacją firmy, Poltext, Warszawa.
  • Budzyński W., 2002, Wizerunek firmy: kreowanie, zarządzanie, efekty, Poltext, Warszawa.
  • Bukowska-Piestrzyńska A., 2008, Marketing usług zdrowotnych, CeDeWu, Warszawa.
  • Boulding K.E., 1956, The image, Ann Arbor.
  • Cenker E.M., 2000, Public relations, Wydawnictwo Wyższej Szkoły Bankowej, Poznań.
  • Chłodnicki M., Budowanie wizerunku zakładu opieki zdrowotnej, http://www.uslugi.ue.poznan.pl/file/131_726121961.pdf.
  • Frąckiewicz E., Karwowski J., 2004, Zarządzanie marketingowe, PWE, Warszawa.
  • Hope E., 2004, Public relations, czy to się sprawdzi, Scientific Publishing Group, Gdańsk.
  • Pluta-Olearnik M., 1999, Marketing usług bankowych, PWE, Warszawa.
  • Rondom Hause College Dictionary, 1984, J. Stein, New York.
  • Rozwadowska B., 2002, Public relations: teoria, praktyka, perspektywy, Wydawnictwo Studio Emka, Warszawa.
  • Słownik pojęć ekonomicznych, 2007, t. 10, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
  • Stopa-Pielesz E., 2002, Corporate design. Czyli jak sprawić, by estetyka pracowała na sukces firmy, Wydawnictwo Profesjonalnej Szkoły Biznesu, Kraków.
  • Wójcik K., 1997, Public relations od A do Z, t. 1, Placet, Warszawa.
  • Żbikowska A., 2005, Public relations, PWE, Warszawa.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171194101

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.